Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Många vill byta bort sin iPad


LEXrasta

Rekommendera Poster

Jag har en Macbook ute till försäljning och jag har märkt en ganska intressant grej.. av 6 st som har mailat mig så är det 3 st som vill byta mot sin ipad..

Jag har ju själv ägt en ipad och bytt bort den mot en macbook för jag insåg ganska fort att ipad är rätt onödig och jobbig att använda.

 

Det verkar som om det är många som har insett att dom blivit lurade...

Jag kan ju givetvis inte basera mitt argument mot bara 3 st men va fan , Ingen rök utan eld...

 

Vad tror ni.?

Kan jag ha rätt? Börjar folk tröttna på ipaden?

Med handen på hjärtat, det är en ganska onödig pryl..

 

 

/LEXrasta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iofs hittar du också annonser där folk säljer sina MacBooks och har som skäl att de köpt iPad.

Antar att de har någon annan Mac hemma för att kunna synka etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

folk kanske bara har ont om pengar och måste välja?

lurade? ipad är en makalös liten manick. love it!lnr%20(22).gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

folk kanske bara har ont om pengar och måste välja?

lurade? ipad är en makalös liten manick. love it!lnr%20%2822%29.gif

 

 

Ja jag håller väl med till viss del.Ipad är en cool pryl men det stannar där...Jag tycker inte den är DÄR ännu.Kanske ett par år till så kanske dom har slipat till tekningen lite mer..

Jag upplevde den oprecis och att den väldigt ofta stängde ner programmet man använde, bara så där utan förvarning...Detta har jag även upplevt mycket med det nya ios 4,någonting..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iofs hittar du också annonser där folk säljer sina MacBooks och har som skäl att de köpt iPad.

Antar att de har någon annan Mac hemma för att kunna synka etc.

 

 

Ja men samma människor mailar mig senare och vill byta bort ipaden...=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bytte min macbook pro mot en iPad. Kunde inte blivit nöjdare. Behöver ingen fullfjädrad bärbar dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte använt min Macbook sedan jag köpte en iPad. Nu är det bara iMac och iPad som gäller för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja. Har man redan en macbook så tycker jag ipad är totalt onödig och vansinnigt dyr. Måste vara den dyraste produkt Apple har med tanke på vad den klarar av.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kennylorentzon

Jag har själv en iPad och kan lite förstå vad du menar, efter ett tag om man inte använder den så brukar jag tänka behöver jag verkligen denna?

 

Så testar jag den igen och blir så glad. Jag tror många säljer för att dom i första taget inte ens borde ha köpt den. Dom köpte bara för att den är häftig, dom hade inget direkt användningsområde för den eller kanske trodde dom hade det.

 

Jag tycker den är helt underbar att surfa på och föredrar att surfa på den istället för min MB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till att iPad inte uppfyller era "krav" är att Apple valt att lägga till dem i senare uppdateringar för att locka fler kunder. Så brukar det vara. Vill man ha dessa funktioner som kamera, Retina Display och gyroskop i iPad får man antagligen vänta ett halvår till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl inte så konstigt att en del har impulsköpt utan att ha koll på sina behov. En ny cool pryl som inte kostar en förmögenhet och som inte kräver ett mobilabonnemang vid köpet. Att säga att de blivit "lurade" är väl dock lite väl magstarkt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

folk kanske bara har ont om pengar och måste välja?

lurade? ipad är en makalös liten manick. love it!lnr%20(22).gif

det är väl den troliga anledningen

 

om det nu stämmer att iPad är årets julklapp

så har de ju inte öppnat paketet ännu

och kan inte bli besviken heller

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jo. Tydligen har iPad i acceleration räknat varit den hittills snabbast säljande konsumentprodukten någonsin, utom mobiltelefoner då. Så det är väl inte överraskande pm det är en del spm säljer eller byter sin? Snarare vore det starkt förbryllande om det inte hände ..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPad är i sig inte alls dyr?

Den är ju för tusan billigare än iPhone??!!!??

 

Hur som helst så kan jag till viss del hålla med om att den är onödig... men bara för vissa! Jag tycker att man om man ska skaffa iPad bör ha ett bra skäl till att köpa en (och nej, habegär är inte ett bra skäl).

 

Personligen pendlar jag dagligen i ca 1h med buss till gymnasiet där jag studerar. För att kunna utnyttja tiden till max och göra läxor/uppsatser etc. + att kunna anteckna under föreläsningar etc. så skaffade jag en iPad. Tyckte det var jobbigt och tungt att släpa med mig min Macbook varje dag.

Det anser jag vara ett bra skäl och därför är iPad inte onödig för mig, men för många andra kan jag tänka mig att den är det!

 

 

/K

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade jag haft råd hade jag köpt en direkt. Föreställer mig att den är lite smidigare än min MBP för att slösurfa, kolla youtube/film och holla koll på facebook när man ligger i sängen eller ha till hands när man lirar TV-spel och behöver kolla upp nån game guide eller liknande.. Kan se ganska många sånna smågrejer där det vore alldeles utmärkt att ha en smidig pryl som iPad till hands.. Känns som att det skulle vara väldigt mkt skonsammare mot min stackars MBP, som jag i dagsläget bär runt på stup i kvarten här hemma, att ha en iPad att flytta runt på istället.. =P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tror ni.?

Kan jag ha rätt? Börjar folk tröttna på ipaden?

Med handen på hjärtat, det är en ganska onödig pryl..

 

 

/LEXrasta

 

Det fanns drygt 60000 ipads innan den släpptes officiellt i Sverige och nu är det säkert över 100K och du blir upphetsad och panikslagen över att tre stycken bjuder dig ett byte mot din macbook ? Har du kikat på Tradera eller blocket hur många ipads tills salu ? Tror du att alla dem har tröttnat på ipad eller kanske har importerat några för mycket och nu när det finns ipad att köpa i Sverige så vill de kröka bort sina importerade ipads på alla möjliga sätt och vis särskilt när de inte får ut pengarna dem ville ha för dem ?

 

Men om vi nu förutsätter att din teori om ipad's sjunkande popularitet stämmer då tror jag att många föll för hypen innan de insåg att ipaden passar dem eller ej. Sen, förmodligen, många trodde hypen det har skrivits här på forumet

( nu påstås det att jag är en av de som avgudar tingesten och sprider falsk hype hyllningar :borstatanderna: men om man är så naiv att man faller för det då är man verkligen svag i sinnet. :toodeloo:

 

Många utav dessa som tröttnat på ipaden pga impulsköp borde anmält sig till TV3s Lyxfällan i god tid och då skulle dem sluppit våndan om ipads vara eller icke vara :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt normaltillstånd är halvliggande eller halvsittande i sängen, med MacBooken på magen.Då kan jag vinkla skärmen optimalt och fortfarande ha en bekväm hantering av tangentbordet och plattan.

Då iPaden är i ett plan, tangentbord och skärm så finns det ingen bekväm ställning, och skall jag då i mitt liggande tillstånd skriva något så måste jag hålla iPaden med ena handen och skriva med den andra. Tangenterna är samtidigt så otroligt känsliga så man knappt behöver nudda dessa för att en bokstav skall dyka upp på skärmen, och med den ostadighet som det blir med att hålla iPaden med bara en hand blir det många feltryck.

Samanfattat, i ryggläge är MacBooken helt överlägsen.

 

Jag väntar fortfarande på en beställd väska till iPaden, som det är nu är jag rädd för att hantera den, tror inte det behövs mycket för att spräcka den. Den är ju naken ingenting man bara slänger ner i ryggan.

 

Men för surfning och bokläsning är den ju förträfflig, iPhonen är ju trots allt en dvärg i sammanhanget, men som "reskamrat" tycker jag fortfarande att iPhonen är mer praktisk än iPaden.

 

Tycker även att iPadens skärm är tillräckligt förträfflig, så där finns inget att klaga på.

 

Har köpt Navionics sjökortsprogram, men det var så buggigt att jag klagat hos Apple och t.o.m. fått pengarna tillbaka. Där försvann mitt huvudskäl till att behålla iPaden.

 

iPaden är nog en fantastisk maskin, men för mig har den för smalt användningsområde för att jag skall behålla den, tror jag i denna, just denna minut. Kombinationen MacBook och iPhone passar mig bättre, även om nu iPad2 skulle komma med kamera och snabbare större minne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Balloba: Här är min förutsägning. Du kommer snart älska din ipad och knappt kunna leva utan den, trots att sjökortsprogrammet inte funkade. Du har bara inte ännu insett precis hur trevlig och användbar den är ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knugge: eller så kommer han inte det? Alla produkter passar inte alla. Min mor föredrar iPad framför dator medan jag föredrar dator framför iPad. Alla är olika och jag tycker Balooba tog upp vettiga skäl till varför iPad inte är hans kopp av té, till skillnad från dessa Apple-haters som "bestämt" sig för att hata en produkt och vääääägrar inse att andra kanske kan uppskatta den och tvärsom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt normaltillstånd är halvliggande eller halvsittande i sängen

 

För en gång skull tror jag att du var ovanlig och förträfflig ärlig när du beskrev dig själv :respekt:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

till skillnad från dessa Apple-haters som "bestämt" sig för att hata en produkt och vääääägrar inse att andra kanske kan uppskatta den och tvärsom.

 

Exakt och jag tror även att det har att göra med deras labila självsäkerhet, uppväxt och nån sort av psykosociala rubbning som gör att de blir hysteriska så fort någon pratar i positiva termer om deras hatobjekt.

 

Jag kan bara inte fatta varför måste dem utstråla sin negativism här och mot oss ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För en gång skull tror jag att du var ovanlig och förträfflig ärlig när du beskrev dig själv :respekt:

 

Lite onödigt elakt, såhär på Julafton kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite onödigt elakt, såhär på Julafton kanske?

 

Så länge jag själv inte uppfattar det som elakt, så är det väl inte elakt?

Såg det mer som en kärleksförklaring. :jultomte:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det är sant, men för oss som inte är med på eran guy love, blir iaf jag lite orolig att ett megabråk skulle börja... :) Sorry om jag la mig i!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan man påstå att någon blir lurad när man går till en affär och köper något som man kan i god tid i förväg kolla upp på nätet??? Det är ju bara latmasken som gör sig påmind.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...