Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mobilt datanätverk + Jailbreak = Problem!


le1f

Rekommendera Poster

Tjatja. Min iPhone 3G vägrade starta och fastnade bara vid applelogon häromdagen, men efter att jag återställt mobilen och uppdaterat till 4.1.2. och jailbreakat samt låst upp luren så fanns det ett till problem.

 

Jag har ett simkort som egentligen är till för Mobilt bredband och hör hemma i en dongel men jag har valt att använda det simkortet till min iPhone... Innan jag återställde och uppdaterade luren så hade jag 3.1.2. installerat och det gick hur bra som helst att smsa och surfa med mitt mobilabredbands sim. Men nu när jag har 4.2.1. så kan jag bara smsa och inte surfa.

När jag försöker surfa möts jag av meddelandet:

"Kunde inte aktivera mobilt datanätverk. Du har inget abonnemang för mobildata".

 

Först trodde jag att det var APN som var fel men den är precis som den ska vara (surf.tele2.se) och jag har även provat med APN som man har för vanliga tele2/comviq sim kort men utan resultat.

 

Om någon vet hur jag kan lösa detta så blir jag väldigt glad och tacksam!

 

Ps. Förut när jag la in simkortet så fick jag ett meddelande att "ditt simkort skickade nyss ett sms". men det får jag inte nu.

 

Fakta:

iOS: 4.2.1.

Modemfirmware:06. 15.00 ( TROR jag uppdaterade till iPad baseband i redsn0w)

 

Tack på förhand!

 

Och god jul på er också hehe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testat att aktivera internet? Man kan ju ha de avstängt! Alltså på mobilen inställningar-allmänt-nätverk

Där finns aktivera 3G o under mobildata är dom på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...