Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Jägermeister

Apple-shopping i USA

Rekommendera Poster

Hallå och god jul!

Jag åker till USA till nyår och är barnsligt sugen på att införskaffa någon "ha begär"-pryl från Apple.

Men vad? :D Vad skulle du köpa?

Smått sugen på en MacBook Air 11". Även om jag har en mer eller mindre fullt fungerande och tillfredställande MBP 15" (3 år gammal). Den skulle säkerligen gör sitt i 3 år till :P

Hur är det förresten med extra avgifter? Är det bara snack eller är det en viktig aspekt? Säg exempelvis en MBP 17". 21500 kr i Sverige; endast 15500 kr (ca) i USA ...eller?

Tack för all input!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Alla priser är exkl. moms på amerikanska Apple store. Sedan när du ska hem så ska paketet passera genom tullen med allt vad det innebär.... :)

God jul förresten! :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Alla priser är exkl. moms på amerikanska Apple store. Sedan när du ska hem så ska paketet passera genom tullen med allt vad det innebär.... :)

God jul förresten! :)

Aj aj, tja - kanske blir det att spara pengarna :P Sen går det väl inte att få svenskt tangentbord vid köp i USA så klart :P

Redigerad av Jägermeister

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Airport Extreme och ev. en Airport Express ska dock införskaffas. Är väl lika bra att köpa dom i USA då? Vad är momsen? Vilka tullavgifter/extra avgifter tillkommer rent konkret?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Man vill ju inte vara negativ ;) men som jag förstått det så blir det inte så värst mycket billigare gentemot att köpa i Sverige... Rätta mig gärna :)

Kul resa till USA oavsett :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Aj aj, tja - kanske blir det att spara pengarna :P Sen går det väl inte att få svenskt tangentbord vid köp i USA så klart :P

Jo, det går, men du måste då förbeställa via AppleStore.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Var hittar du att man kan få svenskt tangentbord?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Var hittar du att man kan få svenskt tangentbord?

Jag har läst i olika trådar att en del har lyckats och andra inte. Vad du måste ha är en adress i USA, så att du kan beställa datorn. (Kanske krävs det även social security-nummer.)

Edit: Tror beställningen måste göras direkt i butik eller kanske på telefon.

Redigerad av Justitia

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...