Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Frågor om Boot Camp


macjonte12

Rekommendera Poster

Hej jag har några frågor om bootcamp som jag hoppas få besvarade. :)

 

Är det att ofarligt att använda bootcamp eller kan jag få några större probem om jag installerar windows xp.

Vad behöver jag för att istallera det vilken version av Xp eller om ni kanske rekomenderar att skaffa vista.

Hur gör jag om jag vill installera undrar om det bara är att sätta igång bootcamp i stoppa i en windows skiva.

Undrar om någon här använder det och vad ni tycker och är det något ni rekomenderar?

 

// Jonte :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det att ofarligt att använda bootcamp eller kan jag få några större probem om jag installerar windows xp.

Det är precis lika farligt som Windows på vilken dator som helst. Så kör med brandvägg och uppdaterat antivirus.

 

Vad behöver jag för att istallera det vilken version av Xp eller om ni kanske rekomenderar att skaffa vista.

Du behöver en skiva som det finns Windows XP SP2 eller senare på. (Du kan alltså inte installera från XP 'utan SP' eller XP SP1.)

Vista gillar jag inte, jag kör XP hemma och Win 7 på jobbet. Det funkar bra.

 

Hur gör jag om jag vill installera undrar om det bara är att sätta igång bootcamp i stoppa i en windows skiva.

Läs Bootcamp manualen noga. Och så har du ju naturligtvis en ordentlig, färsk backup. För det har du väl alltid?  ;)

 

Undrar om någon här använder det och vad ni tycker och är det något ni rekomenderar?

Om du måste köra Windows så funkar det bra.

Sedan kan du köpa Parallells Desktop eller VMWare Fusion och köra Windows samtidigt som Mac OS X. Båda produkterna kan använda din Bootcamp-installation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I32 GB som rekommenderas räcker *inte* långt för Windows 7 (frågan är ens om det går att installera på så lite utrymme)

 

Det finns nog inget operativsystem som tar upp 32 GB på installationsdisken. Eller så är det bara Windows 7 - 2 GB för operativsystemet och 30 GB för alla buggar och tilläggsprogram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...