Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bästa routern för ett Mac-nätverk?


Jägermeister

Bästa routertillverkare  

53 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken router rekommenderar du?



Rekommendera Poster

Jag har använt några D-link och även Netgear. Har sedan två år Airport Extreme (APEX).

 

Funktion

Med D-link var det ofta problem av olika slag. Omstart var vanligt för att återuppta kontakt. Med Netgear var det något bättre men det kunde även här vara problem med att alltid ha kontakt, srskilt om det blandades Pc o Mac i Wlan.

På Netgear fanns usb som jag försökte ansluta extern HD samt skrivare. Fick aldrig det att fungera till 100%

APEX har varit helt felfri. Superenkelt att ansluta både skrivare o ext hd

 

Admin gränssnitt

D-link har krångligt gränssnitt o Netgear något enklare. Apex är ett föredöme. Jag vill har tillägga att det är möjligt att både D-link o Netgear har fler inställningsmäjligheter än APEX.

 

Apex är dyrare i inköp men för min egen del har det klart betalat sig i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också problem med at min router tappar kontakten. Beställde ny router från bredbandsleverantören i veckan, hoppas att den nya presterar bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har använt några D-link och även Netgear. Har sedan två år Airport Extreme (APEX).

 

....

 

Apex är dyrare i inköp men för min egen del har det klart betalat sig i längden.

 

Jag har själv kört en hel del produkter från D-link, Belkin, Apple och Netgear i min erfarenhet så är de routers jag kört från Netgear de som definitivt hållit bäst. Ingen av de produkter jag har köpt har slutat fungera utan blivit utbytta för bättre prestanda. Den äldsta routern är en Netgear 100/10 Mbit router enbart utan WiFi som tuggat på nu i 10 år. Däremot har jag haft problem med routers från både D-link och Belkin som gett upp efter 3-4 år.

 

Apples produkter har hittills fungerat bra även om jag bara kört Airport expresser som printerservers och liknande.

 

Köper man dessutom Netgears blå grejer i plåtskal finns det numera en livstidsgaranti på produkterna vilket inte är helt fel och som kollegor till mig utnyttjat.

 

Min erfarenhet har varit att Netgears kvalite är god och att det i de flesta fall finns ganska mycket funktioner som gör att jag kan anpassa nätverket precis som jag vill utan en massa extra handpåläggning.

 

Man kan väl helt enkelt summera det som att alla har sina favoritprodukter...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...