Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mac OS på PC vs Macbook?


RCC

Rekommendera Poster

Man köper mac för hårdvaran inte för mjukvaran så nej. Det kan aldrig bli lika bra ;)

 

Mac Os X är bara mjukvara. Ju snabbare dator ju bättre funkar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som rubriken lyder.

Är en PC med mac os lika bra eller möjligtvis bättre än en vanlig Mac med samma operativ system?

 

Nej.

Tidigare tester visade att Macen var snabbare med windows än motsvarande hårdvara på PC.

MacOS på PC kan ge problem med uppdateringar.

Vill du ha en fullkomllig PC och Mac, så kör det från Macen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej.

Tidigare tester visade att Macen var snabbare med windows än motsvarande hårdvara på PC.

MacOS på PC kan ge problem med uppdateringar.

Vill du ha en fullkomllig PC och Mac, så kör det från Macen.

 

Ja men du kan köpa betydligt snabbare PC än macar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men du kan köpa betydligt snabbare PC än macar.

Ja men du lägger ner en del pengar, och mycket tid.

Jag vet, för jag har gjort det.

insanelymac.com är din nya startsida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man köper mac för hårdvaran inte för mjukvaran så nej. Det kan aldrig bli lika bra ;)

 

Mac Os X är bara mjukvara. Ju snabbare dator ju bättre funkar det.

 

Håller inte med där till fullo. Mjukvaran är en stor anledning till att jag köpte mac, främsta anledningen heter nog windows ;)...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

anledningen till att macupplevelsen är överlägsen är för att osx och hårdvaran är så bra integrerade. systemet utnyttjar hårdvaran mycket effektivare. du tappar allt det om du försöker köra osx på en "pc"burk, dessutom är det inte tillåtet enligt avtal.

 

köra osx på pc låter som att käka gul snö - lämnar en besk eftersmak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du hålla på och pilla med inställningsfiler, är du förberedd på att allt kanske inte funkar hundra, vill du tveka inför att köra in senaste uppgraderingen av OSX: Kör Hackintosh.

 

Visst det finns vassare PC-burkar, men med jämförbar prestanda så är ofta inte en Mac dyrare. Ibland billigare till och med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du hålla på och pilla med inställningsfiler, är du förberedd på att allt kanske inte funkar hundra, vill du tveka inför att köra in senaste uppgraderingen av OSX: Kör Hackintosh.

 

Visst det finns vassare PC-burkar, men med jämförbar prestanda så är ofta inte en Mac dyrare. Ibland billigare till och med.

 

 

Om man ska köpa nytt ja men om man redan har en bra PC så är hackintosh ett bra alternativ. Under förutsättning att den har rätt hårdvara då dvs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man ska köpa nytt ja men om man redan har en bra PC så är hackintosh ett bra alternativ. Under förutsättning att den har rätt hårdvara då dvs.

 

Varför då krångla med OS X? Då finns det en uppsjö linux-distar som funkar "out-of-the-box"

 

Konstigt att folk får en dålig bild av mac och OS X om de ser hur kasst det fungerar på sin egen eller kompisens PC-burk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mac OS X funkar absolut bäst med Macbook och andra Mac-datorer utan tvivel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför då krångla med OS X? Då finns det en uppsjö linux-distar som funkar "out-of-the-box"

 

Konstigt att folk får en dålig bild av mac och OS X om de ser hur kasst det fungerar på sin egen eller kompisens PC-burk?

 

Linux är den fattiga kusinen från Kazakstan IMO.. pallar inte köra det på min desktop, och har ändå provat ca 1 gång/år sedan 1998 :)

Kan nog hålla med om att det ultimata är att köra Mac OS på en Mac och Windows på andra, men jag skulle kunna tänka mig att testa Hackintosh i praktiken innan jag dissar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...