Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

SSD och Macbook


necken18

Rekommendera Poster

Tjena.

Jag har kikat lite på två olika ssd diskar till min macbook white early 2008. Dock vet jag inte om dem fungerar till min dator? Dessutom vet jag inte om jag slår till och köper en ny macbook pro 13" när den kommer med core i5/i3 processor då vill jag gärna använda min ssd i den också så jag slipper köpa en ny till den. Tror ni detta fungerar? Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk bara på de olika Sata-gränssnitten. Vill du verkligen vara förberedd ska du köpa en SSD-Sata III-disk. Som den här. Den kommer att kunna motsvara framtida datorers möjligheter till snabbare läsning/skrivning till disken. Redan idag kan de gällande SSD-Sata II-diskarna slå i taket på den punkten. Läs mer om Sata-utvecklingen här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Ssd-enheter ligger fortfarande i startgroparna, så att köpa en nu med tanke på användning i en framtida dator är kanske inte den mest effektiva investeringen. Prestanda och rymlighet kommer att gå upp samtidigt som priserna sjunker. Ifall du ändå är inne att vänta in en ny MBP-modell, troligtvis är det bara någon månad kvar, är det inte omöjligt att Apples ssd-priser samtidigt sänks och når rimliga nivåer. Det blir betydligt lättare att ta en köpbeslut när du har alla förutsättningar framför dig. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ssd-enheter ligger fortfarande i startgroparna, så att köpa en nu med tanke på användning i en framtida dator är kanske inte den mest effektiva investeringen. Prestanda och rymlighet kommer att gå upp samtidigt som priserna sjunker. Ifall du ändå är inne att vänta in en ny MBP-modell, troligtvis är det bara någon månad kvar, är det inte omöjligt att Apples ssd-priser samtidigt sänks och når rimliga nivåer. Det blir betydligt lättare att ta en köpbeslut när du har alla förutsättningar framför dig. :)

 

Datprodukter precis som bilar, kan aldrig räknas som investeringar i vilket fall. Vad man än köper nu, kommer att vara omodernt i morgon. Jag hade köpt det som ger bäst bang for the buck just nu. rockapa.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intel gör bäst SSD så köp en sån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intel gör bäst SSD så köp en sån.

 

Personligen tycker jag att OCZ Vertex 2 verkar vara det bästa valet idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...