Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Streama Spotify från Ipod Touch/Ipad till Bose stereo


marlar01

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag undrar om någon vet något bra sätt att streama Spotify från en Ipod Touch/Ipad till en Bose-stereo, vilka prylar fungerar bra enligt er? Har kollat på ett Sonos-system som man kan plugga in i stereron och använda en Ipoud Touch som fjärrkontroll, är det någon som har erfarenhet av detta eller kör något annat system?

 

MVH / Martin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med en airport express streamar jag från macbook och iphone både spotify och itunes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kopplar du in expressen i stereon, finns det en sladd från expressen som du kan koppla in i stereon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder en vanlig 3,5mm ljudkabel (hane till hane). Den ena ändan kopplar jag in i Airport Expressen, den andra har jag inkopplad i 3,5mm ingången på mina högtalare.

 

Om din stereo har andra slags ingångar så måste du ju förstås ha andra slags kablar, men det viktaga att komma ihåg är att Airport Expressen har bara en 3,5mm utgång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..Airport express har även optisk digital utgång. Ett alternativ är också AppleTV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kopplar du in expressen i stereon, finns det en sladd från expressen som du kan koppla in i stereon?

 

hej

du kan använda den här:

 

http://store.apple.com/se/product/M9573Z/A?fnode=MTY1NDA0Mg&mco=MTE2NTM0MjQ

 

från APE;n till AUX urtaget på stereon.

 

om du ska streama Spotify från datorn så behövs AirFoil (kostar lite ca 250sek, men värt pengarna)

http://www.rogueamoeba.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upptäckte idag att man kan streama Spotify, Webbradio till Airport Express :-) Kanon....... i Spotify så får man trycka på "i" knappen uppe till höger sen får man upp vid volym symbolen samma val som i ipod läge. Detta har man väntat ett tag på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...