Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

WoW har jättelåg FPS men flyter på riktigt bra ändå?


Orphanator

Rekommendera Poster

Hey, kör på iMac 27, förra topmodellen (ATI Radeon 4850 512 mb) och jag kollade av någon anledning vad jag hade för fps genom ctrl + r. Jag har upplevt att spelet varit mycket bra och flytit på mycket bra, det har inte hackat såsom det gjorde på förra datorn. Men nu ser jag att jag ligger enbart på 19-20 fps?! Wtf? Det är väl skitlite? Jag kör på "good" i graphics.Kör jag på ultra så hackar spelet rejält... Är ATI Radeon 4850 alltså ett skitkort? För det känns kosntigt att min fina, starka dator som gör allt annat så jäääävla snabbt inte klarar av att köra ett spel från 2005 på max eller åtminstone ha en fps på kanske 30-40...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast wow i sin nuvarande inkarnation är inte ett spel från 2005. Cataclysm lade till väldigt många förbättringar och ökad upplösning på texturer etc. (även fast det inte är ett monsterspel rent grafiktekniskt ändå så är det betydligt värre än originalet).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Du får också tänka på att 27-tummaren har en riktigt stor skärm. Om du kör native upplösning så är det väl hela 2560 x 1440 pixlar?

Det krävs ett riktigt maffigt grafikkort för att köra spel med hög kvalitet i den upplösningen.

 

Var glad att det flyter på bra! Bara det håller sig stadigt på 19-20 fps så funkar det bra i spel som WoW (som ju inte är en supersnabb förstapersonsskjutare).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet varför Apple inte har så "bra" grafikkort samt varför dom kostar så j*vla mycket?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hey, kör på iMac 27, förra topmodellen (ATI Radeon 4850 512 mb) och jag kollade av någon anledning vad jag hade för fps genom ctrl + r. Jag har upplevt att spelet varit mycket bra och flytit på mycket bra, det har inte hackat såsom det gjorde på förra datorn. Men nu ser jag att jag ligger enbart på 19-20 fps?! Wtf? Det är väl skitlite? Jag kör på "good" i graphics.Kör jag på ultra så hackar spelet rejält... Är ATI Radeon 4850 alltså ett skitkort? För det känns kosntigt att min fina, starka dator som gör allt annat så jäääävla snabbt inte klarar av att köra ett spel från 2005 på max eller åtminstone ha en fps på kanske 30-40...

 

Jag kommer upp i 40-60 fps på 21,5" ATI 4670 256mb sent 2009 när jag kör på "good" i graphics och 1920*1080 i upplösning.

Testa att köra i windowed (fullscreen) och texture resolution på good så kommer det nog höja fpsen en aning utan att du märker någon skillnad i grafikväg ;-)

Har du förresten uppdaterat allt i Apples programuppdatering?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vet väl att det går att ställa in Max FPS under grafikinställningarna? Under Advanced-fliken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

nu har jag inte spelat sedan cataclysm kom ut men innan det körde jag på högsta grafiken på min 27" och hade mellan 45-100 fps beroende på vilken miljö.dock är min iMac uppgraderad med minne och processor till bästa som går att välja till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Anledningen till att grafiken inte är den värsta och vassaste är att Apple traditionellt inte satsat på spelmarknaden.

Och sen så utveklar de kraftigast grafikkorten väldigt mycket värme som är svårt att ta hand om i en konstruktion som iMacen/minin utan att fläktarna ska gå på högvarv hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hey, kör på iMac 27, förra topmodellen (ATI Radeon 4850 512 mb) och jag kollade av någon anledning vad jag hade för fps genom ctrl + r. Jag har upplevt att spelet varit mycket bra och flytit på mycket bra, det har inte hackat såsom det gjorde på förra datorn. Men nu ser jag att jag ligger enbart på 19-20 fps?! Wtf? Det är väl skitlite? Jag kör på "good" i graphics.Kör jag på ultra så hackar spelet rejält... Är ATI Radeon 4850 alltså ett skitkort? För det känns kosntigt att min fina, starka dator som gör allt annat så jäääävla snabbt inte klarar av att köra ett spel från 2005 på max eller åtminstone ha en fps på kanske 30-40...

Du skulle ju kunna testa en säker start för att se om det är något som ligger och strular.

http://support.apple.com/kb/HT1564?viewlocale=sv_SE&locale=sv_SE

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...