Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

In-app purchase när man har flera enheter


jensabyx

Rekommendera Poster

Jag har laddat ner Navigon och synkat in det i min iPhone och iPad 3G. I Navigon kan man, liksom i andra program, göra in-app purchase. Är det nån som vet vad som händer om jag gör IAP på exempelvis iPaden och sedan synkar med iTunes - kommer IAP överföras till iPhonen när den sedan synkas med samma iTunesbibliotek, eller är ett IAP icke-överförbart mellan enheter? Har inte velat prova, eftersom jag tänkte köpa panorama view för hundra spänn....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste "köpa" på båda enheterna men behöver bara betala för den en gång förutsatt att du använder samma iTunes-konto på båda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(Det finns åtminstone tre sätt att implementera in-app köp. Ett är "consumable". Då måste man betala varje gång. Det finns också "non-consumable" som innebär att man har tillgång till in-app köpet på flera apparater, naturligtvis kopplat till kontot. Ett tredje är prenumeration, där den som implementerar dvs. Skriver progrrammet, bestämmer hur det ser ut med leveranser av det prenumererade. Rent generellt är det alltså fler modeller man kan köra. Så om det inte framgår i appen eller iTunes eller så, kan man inte vara helt säker på vilken modell som används. Barasom en liten varning.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Klarhet i frågan:

 

Jag har nu svar på min egen fråga. Jag laddade ner Panorama 3D view i min iPhone. Därefter öppnade jag Navigon i iPaden och tryckte på "Uppdatera inköp". Då laddades Panorama view ner direkt utan att jag verkar ha behövt betala för det igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...