Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur får jag in min Mail i min nya iPhone?


Pretorian

Rekommendera Poster

Jag har uppgraderat till iPhone 4 och har återställt från min säkerhetskopia men mailinställningarna kommer inte med. Går det att ordna eller måste jag lägga in manuellt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde följt med. Är väl bara att knappa in dem själv annars? Du har väl kört IMAP tidigare så allt ligger kvar på servern?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IMAP..? Antagligen inte eftersom jag inte vet vad det är. Jag har ju min Mail på min iMac som master så tar jag ner ett mail där så finns det inte att ladda ner i min iPhone eller iPad.

 

Men jag får prova att lägga in manuellt men jag hade gärna fått in det automatiskt. Allt annat har följt med, SMS, senast ringda samtal etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej då är det pop du kör på din dator. Då kommer du mao inte ha några mail kvar på din telefon om inte din backup funkade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du bockat i rutan för synk till mail, kontakter och kalender i iTunes för din iPhone?

 

Dom är generellt avbockade om du restorat.

 

Antar att det är så du gjort för att få över dina mail från datorn tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska kolla det hemma men jag bockade inte i någonting när jag återställde från säkerhetskopian och allt annat följde med.

 

Men, att mailen inte finns kvar i telefonens inkorg är helt ok, eftersom jag har dem på min iMac. Men kan jag nu i efterhand få in inställningarna från min Mail genom att bocka i det där utan att förstöra något?

 

Jag krånglar så här för jag är lite osäker på var jag har mina maillösenord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska kolla det hemma men jag bockade inte i någonting när jag återställde från säkerhetskopian och allt annat följde med.

 

Men, att mailen inte finns kvar i telefonens inkorg är helt ok, eftersom jag har dem på min iMac. Men kan jag nu i efterhand få in inställningarna från min Mail genom att bocka i det där utan att förstöra något?

 

Jag krånglar så här för jag är lite osäker på var jag har mina maillösenord.

 

Mailen stannar på din dator. Dom kopieras bara över till telefonen. Så bocka du i rutan att den ska synka mailen så blir du nog glad efteråt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rutan för Mail var inte ibockad i iTunes så jag bockade i och synkade och då kom mailen igång. Självklart var inga gamla mail kvar men det viktiga är att mailen fungerar.

 

Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rutan för Mail var inte ibockad i iTunes så jag bockade i och synkade och då kom mailen igång. Självklart var inga gamla mail kvar men det viktiga är att mailen fungerar.

 

Tack.

 

Är dom kvar på datorn?

 

Jag använder inte pop-mail så jag har dålig koll på om dom synkas över eller om det bara är kontoinställningarna som skickas. Hade varit intressant att få veta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...