Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilken skärm passar till MacBook Air 13"?


andersgerd

Rekommendera Poster

Ska köpa en MacBook Air 13" och tycker Apples egen Cinema Display är för dyr… Ska man ha LED? Hur stor skärm klarar bildskärmskortet? Är nöjd med typ 23" eller så…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Titta på Dells 'U' serie, minst lika bra som Apples och rätt mkt billigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack. Men jag funderar också hur STOR skärm den klarar?

En 60-tums plasma går säkert bra.

 

Eller om du menar i pixlar så kan man kolla specen här:

http://www.apple.com/se/macbookair/specs.html

 

Och där står det:

"Dubbla bildskärmar och bildskärmsdubblering: hanterar samtidigt full upplösning på den inbyggda skärmen och upp till 2560 x 1600 bildpunkter på en extern bildskärm, med miljontals färger på båda"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grafikkortet i datorn klarar av hur stora skärmar som helst, du kan baxa in en 100 tummare i din lägenhet om du så skulle vilja. Det är alltså inte den fysiska storleken i tum som spelar någon som helst roll för grafikkortet, utan det handlar om skärmens upplösning - alltså antalet bildpunkter som skärmen klarar av. 13" skärmen i din MacBook Air har högre upplösning i bildpunkter än 14.6" skärmar hade för några år sedan. Så små skärmar kan ha hög upplösning, och stora skärmar kan ha mindre upplösning.

 

Så det är antalet bildpunkter du ska bry dig om när du kollar skärm. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den som passar absolut bäst om man inte ser till priset är Apple LED Display.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den som passar absolut bäst om man inte ser till priset är Apple LED Display.

 

 

pure magic

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... som han ju redan sagt är för dyr ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

... som han ju redan sagt är för dyr ...

 

gå till nån apple premium reseller elr något och fråga dom. jag själv har en 11" och det stör inte mig.

annars om du tyckte den var för dyr kan du ju kolla på blocket.se elr tradera m.m

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
Arizona206

Tjenare, ny här och täntke höra om tråden fort f e aktuell??

 

Jag har också en 13" MB air och vill ha en skärm till den ståendes som man smidigt bara kopplar på till jobbet, går det och i så fall hur kopplar ni den?

 

/Arizona206

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare, ny här och täntke höra om tråden fort f e aktuell??

 

Jag har också en 13" MB air och vill ha en skärm till den ståendes som man smidigt bara kopplar på till jobbet, går det och i så fall hur kopplar ni den?

 

/Arizona206

Vilken DVI-, HDMI-, VGA- och DisplayPort-skärm som helst passar dig. Du behöver bara en lämplig adapter för önskad standard.

 

Jag har en Dell-skärm med Display-port så jag använder en DisplayPort till mini-DisplayPort kabel. Krävs ingen adapter bara kabel alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken DVI-, HDMI-, VGA- och DisplayPort-skärm som helst passar dig. Du behöver bara en lämplig adapter för önskad standard.

 

Jag har en Dell-skärm med Display-port så jag använder en DisplayPort till mini-DisplayPort kabel. Krävs ingen adapter bara kabel alltså.

 

Tack så mkt för ditt svar...

 

Blir det så precis som då jag kör bildskärmen via HDMI kabel på TVen då jag drar in T.ex VLC för att kolla på filmen. Jag menar, om jag drar musen så flyttas den mellan skärmarna? Detta kan tyckas bra, men jag tror att i arbetssyfte vill jag bara att hela skärmen jag jobbar på flyttas upp på den stora och den på min MB air är svart tills dess att jag drar ut sladden om du förstår?!

 

Antar att detta är en kalle anka fråga, förlåt för det, men jag vill inte köpa en skärm i onödan.

 

Tacksam för svar..!

 

/206

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att du måste köra med externt tangentbord för att kunna stänga locket under drift. Annars finns det möjlighet att välja om skrivbordet ska täcka flera skärmar eller om bilden ska speglas. Fullskärmsläget i Lion verkar inte helt anpassat för flera skärmar.

Apples egna 27" skärm är dyr, men anses bra och har inbyggd kamera, USB-hub, laddsladd osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att du måste köra med externt tangentbord för att kunna stänga locket under drift. Annars finns det möjlighet att välja om skrivbordet ska täcka flera skärmar eller om bilden ska speglas. Fullskärmsläget i Lion verkar inte helt anpassat för flera skärmar.

Apples egna 27" skärm är dyr, men anses bra och har inbyggd kamera, USB-hub, laddsladd osv.

 

Sweet.

 

Så om jag om jag skaffar externt skrivbord (trådlöst apple t ex). så kan jag "stänga" eller bara välja att spegla skärmen från AIRen på den nya och då ligger air skärmen bara svart, men jag ser allt som jag ser det vanligtvis i min laptop uppe på skärmen...?! DVI kopplingen kör man in i Thunderbolten?

 

Vill vänta med att skaffa 27" skärmen, då jag tänkte köpa en iMac21" snart ist... Evt om det kommer en 15" MB pro Air ...

 

Tack förresten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...