Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vänta på iMac eller köpa nu?


fieud

Rekommendera Poster

Hej!

 

planerar på att köpa en imac i januari. Vet inte om jag kanske borde vänta på en ny modell eftersom intel släpper ut nya processorer inom kort. Ska köpa 21.5 tums modellen i sådana fall. Kommer jag märka någon skillnad mellan i3 processorerna och dem nya tror ni? Funderar även på att köpa begagnad så kan jag stoppa in en ssd i den.

 

Borde jag köpa en ny eller begagnad med förlängd garanti?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ständigt denna fråga.. :whistling: ...om framtiden vet vi inget och Apple är duktiga på att vara tysta. En helt nyare iMac kommer nog inte förrän i höst för den är nyligen upphottad. Men det kan visst hända att en nyare processor slinker in ändå. Eftersom denna fråga ALLTID dyker upp så köp om du behöver, det står alltid en ny bakom hörnet som gör din nya till en stenstod.... :elaktflin:

...

OM du köper en beg köp en med i3 i!! Den är MYCKET rappare än den tidigare ( som jag köpte )... och se till att du kan få med AppleCare.

...

Lycka till med att få i en SSD. Att byta hårddisk på en iMac är svårighetsgrad 8 på en skala på 1-10....... jag har genomblöt av nervsvett genomlidigt denna plåga. Fy säger jag bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ständigt denna fråga.. :whistling: ...om framtiden vet vi inget och Apple är duktiga på att vara tysta. En helt nyare iMac kommer nog inte förrän i höst för den är nyligen upphottad. Men det kan visst hända att en nyare processor slinker in ändå. Eftersom denna fråga ALLTID dyker upp så köp om du behöver, det står alltid en ny bakom hörnet som gör din nya till en stenstod.... :elaktflin:

...

OM du köper en beg köp en med i3 i!! Den är MYCKET rappare än den tidigare ( som jag köpte )... och se till att du kan få med AppleCare.

...

Lycka till med att få i en SSD. Att byta hårddisk på en iMac är svårighetsgrad 8 på en skala på 1-10....... jag har genomblöt av nervsvett genomlidigt denna plåga. Fy säger jag bara.

 

Okej, har bara tidigare uppgraderat ram i en macbook så kanske blir lite svårt att göra det. Ska jag kanske gå med macbook pro för att få den lyxiga känslan av ssd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, har bara tidigare uppgraderat ram i en macbook så kanske blir lite svårt att göra det. Ska jag kanske gå med macbook pro för att få den lyxiga känslan av ssd?

Uppgradera RAM kan inte jämföras i samma universum som byte av hårddisk i en iMac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppgradera RAM kan inte jämföras i samma universum som byte av hårddisk i en iMac.

 

Ja man måste ju ta bort glas skärm och massa sladdar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja man måste ju ta bort glas skärm och massa sladdar

 

Det är mer som att plocka ut ett hjärta ur en människa ( vad jag har sett av tv-s dokumentärer... )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här e en bra guid på hur du byter HDD i en iMac :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast han ville nog mer ta bort den och stoppa in en SSD...

 

Ok, när han kommer till att byta Hdd i filmen kan ju TS bara stoppa i en SSd istället :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här e en bra guid på hur du byter HDD i en iMac :)

 

 

En bra Guide, hade det varit en Guid hade den snarare sett ut så här: {21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}

 

:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Givetvis blir nästkommande intel processor bättre än dagens !!!!!!!!!!!!!!

Inte lär dom utveckla något som är sämre.

Så att vänta på köp...........upp till dig , men väntar du till nästa serie kommer ut kan du likväl ställa dig frågan senare.

"kommer inte nästa att vara bättre och snabbare"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Köp eller låt bli! Ska du ha det senaste så kan du vänta i evighet,eller hur?

 

Mvh

bennsven

 

Kan inte folk bara sluta att ge det där svaret?!

Självklart är det så att det alltid kommer nya modeller. Men det jag och många andra undrar är om det kommer någon ny modell "snart" d.v.s inom nån månad eller så. Om så är fallet så är man inte så sugen på att köpa nuvarande modell som väldigt snabbt blir föråldrad då.

 

Dela med er av vad ni vet och ge tips istället. Annars tig.

 

Tack för mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte folk bara sluta att ge det där svaret?!

Självklart är det så att det alltid kommer nya modeller. Men det jag och många andra undrar är om det kommer någon ny modell "snart" d.v.s inom nån månad eller så. Om så är fallet så är man inte så sugen på att köpa nuvarande modell som väldigt snabbt blir föråldrad då.

 

Dela med er av vad ni vet och ge tips istället. Annars tig.

 

Tack för mig

Förstår att svaret kan kännas frustrerande, men det är ju ett sant svar. Man kan modifiera det något så att det inte känns som ett slag i ansiktet:

 


  •  
  • Om du behöver (måste ha) en dator nu - köp nu.
  • Annars vänta tills en ny modell kommit, invänta de första rapporterna om eventuella barnsjukdomar. Om det inte kommer några, köp. Om det gör det - invänta version 1.1 av datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte folk bara sluta att ge det där svaret?!

Självklart är det så att det alltid kommer nya modeller. Men det jag och många andra undrar är om det kommer någon ny modell "snart" d.v.s inom nån månad eller så. Om så är fallet så är man inte så sugen på att köpa nuvarande modell som väldigt snabbt blir föråldrad då.

 

Dela med er av vad ni vet och ge tips istället. Annars tig.

 

Tack för mig

 

Det är ju omöjligt att veta om det kommer en finputsning eller en större makeover nästa gång. iMacen kom "nyss" med i3-processor och höjde farten avsevärt på de billigare iMacarna. Det borde dröja ett tag till innan nästa händelse kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...