Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hjälp med Synology Diskstation 211j


stecro

Rekommendera Poster

Har på rekomendation köpt en Nasdisk Synology Diskstation 211j.

Killen som sålde den påstod att den är sjukt enkel att använda. Kanon tyckte jag som inte är en fena på detta. Det jag vill använda den till är givetvis delvis lagring då min macbook pro börjar bli full men även att streama film, musik och bilder till min Samsung Led-tv via DLNA, det sistnämda har jag dock lyckats delvis med.

Jag trodde ju att jag skulle hitta nasen i mitt nätverk, men så vitt jag förstår måste man logga in på den via webläsaren samt använda Synologys programvara.

Sen verkar det inte som man kan skriva över filer större än 2 gb. Får inte heller rätt på att skicka över hela mappar utan det verkar som man måste öppna mappen och skicka över fil efter fil.

Kopplar jag en extern "vanlig" disk till usb på min mac funkar det alldeles utmärkt att skicka över filer som är större än 4 gb, och båda diskarna är fat32 formaterade.

 

Har inte heller fått rätt på torrentklienten men det är säkert en inställningsgrej. Men om man har filmer i iso-format, kan man då packa upp och öppna dom i nasen?

 

Funderar på att lämna tillbaka skiten och löpa en mac-mini istället och ha den som mediadator......fast då är problemet att mac verkar inte han någon programvara som stöder DLNA.

 

Tacksam för hjälp/synpunkter!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...