Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur klonar jag till min Macbook Pro?


Simpa85

Rekommendera Poster

Edit, Går visst inte att redigera namnet på tråden, men det ska givetvis vara "Hur klonar jag FRÅN min Macbook Pro till en annan skärm?"

 

Har en Macbook Pro, och har precis köpt en kabel för att koppla den till min Samsung 226BW, det finns inga drivrutiner till Mac på Samsungs hemsida, men det kanske inte ska behövas heller, dock när jag försöker klona skärmen blir Samsung skärmen väldigt suddig och går inte att arbeta med, det den försöker göra är väl att dra ut innehållet på MBP:n på min Samsung 226BW (Som är en widescreen), hur gör jag för att undvika det? Har jag den som en extra skärm dvs jag kan dra över vissa program medmera till den så är bilden väldigt skarp och bra, det är kloningen som inte fungerar.. Går inte detta eller måste jag på något sätt starta MPB:n som en stationär dator så att endast skärmen visas på Samsungen? Skulle helst vilja att det går att ha båda igång samtidigt!

 

 

Är väldigt ny på Mac så kan ha missat något lätt..

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så länge du inte har samma upplösning på skärmarna kommer du få "suddig" bild på den ena. Starta din Macbook med skärm och ström inkopplat, men med locket stängt så ska du se att det blir bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får testa det, inga inställningar som behövs göras?

 

Trycker på on knappen och stänger igen skärmen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trycka på on-knappen? Du stänger helt sonika locket på datorn, väntar tills den har gått i vila och sedan väcker du den genom ett tryck på ett externt tangentbord eller mus, eller genom att koppla in ett USB-tillbehör. Efter det ska bilden komma upp på den externa skärmen och sedan kan du öppna locket på datorn om du skulle vilja använda till exempel styrplattan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...