Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad hette mina gamla spel?


antonjac

Rekommendera Poster

Förr hade vi en gammal Mac hemma. I min yngre barndom hade jag ett par spel jag kan minnas bara lite på och skulle vilja ha, som nostalgi, tänkte att ni säkert kunde lista ut.

 

Ett av spelet var man ett kryp och skulle ta sig i genom banor, och det var inte spelet ett småkryps liv utan något helt annat. Tror att man var en skalbagge av något slag, en blå tror jag

 

Spel nummer två var ett spel man var en dinosaurie som kunde ha vapen och jetpack och sånt

 

Det tredje spelet minns jag bara lite av. Man var en gubbe och samla på sig vapen och nycklar för att komma vidare till olika banor, en banan var till exempel en godisbana där man kunde ha godisvapen. Sen hade man oftast dinosaurier som fiender om jag inte minns helt fel. Man såg gubben man var ovan ifrån.

 

Kanske inte var så mycket till hjälp det jag försökte förklara? Tack på förhand i allafall. //Anton

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spel 2, kan det ha varit Nanosaur du menar? Från Pangea Software. Kom med allra första iMacen och Mac OS 9 (eller däromkring, inte helt säker uppgift).

Nanosaur 2 finns för OS X (körde det nyss på Snow Leopard) och iOS 4 (iPhone, iPad, iPod).

post-12618-089610700 1292615945_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...