Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Julgran i år?


niffen

  

33 medlemmar har röstat

  1. 1. Blir det gran i jul?

    • Självklart, en naturell
      13
    • Självklart men i plast
      6
    • Ingen gran i år
      14


Rekommendera Poster

För mig blir det ingen gran i år.

Har haft en liten naturell på ett litet bord vid soffan förut. Stor gran är länge sedan jag hade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMatte v. 2.0

Om jag hinner hugger jag en själv i skogen. Annars blir det att köpa en svensk och väldoftande gran hos handlaren. Plastgran kommer jag att börja med samma år som jag lär mig digga Carola, röstar moderat och använder slips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grann grön äkta gran ska det vara. :jultomte:

-Rosa plast ska visst vara stockholmsmode i år! :tappahakan:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Står bäst i skogen...med dess små invånare...

 

Frugan envetnas med att sätta upp plastgranen varje år...inga djur i den vart fall..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har inte haft julgran eller något annat julgrejs hemma på 15år

Samma här. Eller ännu längre. Har inte adventsljusstake heller. Hade stjärna eller ljusstake förr, men tog bort dem då jag inte förstod varför.

 

Jag minns när jag var liten att vi inte hade julgran först, utan enbärsbuske och tallris i en stor lerkruka. Lika dumt det med. Hur kan (oftast) normalintelligenta människor släpa in ett träd i vardagsrummet och hänga grejer i det? Fundera på det innan ni skriver tradition (ni vet det där med flugor och skit).

 

Julen är för övrigt en fyllehelg som plågar tiotusentals barn, av vilka jag var ett. Jul efter jul efter jul. superirriterad.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SJÄLVKLART SKA DET VARA EN STOR FIN JULGRAN SOM LUKTAR SÅ GOTT!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har satt upp en liten groteskt ful blinkade plastgran riktad så att grannarna kan hata den. För övrigt blir det röda ljus och lite bling-bling i en stor ljusstake.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns inte en chans i helvetet att ett sånt otyg kommer i närheten av min lägenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör en liten mini i år, lägger lite mer krut på ljus-slingor och lite annat skönt över-amerikanskt skit:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skiiit.... jag måste köpa slips å börja rösta på moderaterna..... :oroligoledsen: Frun ledsnade och vägrade naturgran och som en snäll äkta man säger man ja älskling fast hon vet vad jag vill ha för gran. :dumstrut:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skiiit.... jag måste köpa slips å börja rösta på moderaterna..... :oroligoledsen: Frun ledsnade och vägrade naturgran och som en snäll äkta man säger man ja älskling fast hon vet vad jag vill ha för gran. :dumstrut:

 

Låter hemskt på många sätt... propellerbaver.gif

 

Vad har hon för argument att inte ha en äkta gran? Luktar ju så underbart och klipper man ner den med sekatör innan man tar ut den så har man inte barr i hela huset.

 

Själva ska hela familjen lasta in oss i min gamla Saab V4 med takräcke monterat och ge oss ut på granjakt nästa vecka. Blir antagligen att handla av någon lokal ungdomsförening. Måste stöda ungdomarnas verksamhet så de inte hänger på byn och dräller och skrämmer gamlingarna eller vandaliserar....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter hemskt på många sätt... propellerbaver.gif

 

Vad har hon för argument att inte ha en äkta gran? Luktar ju så underbart och klipper man ner den med sekatör innan man tar ut den så har man inte barr i hela huset.

 

Själva ska hela familjen lasta in oss i min gamla Saab V4 med takräcke monterat och ge oss ut på granjakt nästa vecka. Blir antagligen att handla av någon lokal ungdomsförening. Måste stöda ungdomarnas verksamhet så de inte hänger på byn och dräller och skrämmer gamlingarna eller vandaliserar....

 

För det första har vi inte plats i och med att jag har ett provisoriskt kontor ( pga mitt säljjobb ) i vardagsrummet och för det andra är hon trött på allt barrande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...