Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Samköra iCal med två datorer


Silverfox

Rekommendera Poster

För att slippa ha två kalendrar, så undrar jag om man kan göra så att min iCal kan ses i min frus dator och så att båda kan ändra i den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan synka via MobileMe. Något annat sätt känner jag inte till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan synka via MobileMe. Något annat sätt känner jag inte till.

 

Efter en snabb sökningen i hjälpen för iCal så verkar det vara enda möjligheten eller via exchange-server.

 

Vet inte om det går att få till integrering och delning via t ex google-calender... fundersam.gif

 

EDIT: Ser ut att vara en fungerande lösning....

post-34005-045664600 1292492391_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey. Men måste vi då ha vars sitt konto på MobileMe? Som det är nu så är det bara jag som har det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, man kan dela kalendrar via MobileMe och då har varje användare sitt eget konto på MobileMe.

 

En gratismöjlighet är att skippa iCal och köra med Chandler istället - Chandler har även sin egen kalenderserver.

http://chandlerproject.org/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde som du tipsade om mattem. Det funkar precis så som jag vill med Google kalender på våra båda datorer. Men nu märkte jag att det inte funkar på iPhone och iPad kalendrar. Eller gör det det? eller kan man lägga en ikon på skrivbordet till kalendern?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min fru och jag delar samma mobile me konto....vi har eb kalender för henne, en gemensam och en för mig. Synkar med våra macar och iphones och funkar perfect....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste man då ha ett familjekonto eller räcker det med ett konto (mitt) som hon också kan se i sin iCal? Jag har testat men får inte upp min kalenderanteckningar på hennes dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var nog för ivrig där. Det har dykt upp nu på hennes dator. Det tar visst en tid innan det är synkat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...