Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Duger Mac mini för mig?


antonjac

Rekommendera Poster

Hejsan, jag har tänkt att byta från pc till Mac, då jag hatar Windows och jag har testat linux med, men inget av de var något för mig. Så tänkte testa Mac nu då.

 

Och min fråga är, duger den minsta Mac mini till mig. Jag arbetar en hel del i cs-paketet så som indesign, och photoshop. Jag har en samsung 32 lcd tv, som jag tänkte koppla in sedan tänkte jag köpa magic mouse och ett wireless tangentbord till den billigaste Mac minin. Utöver cs-paketet gör jag inte så mycket, kollar på film och facebook.

 

Är sugen på iMac också, fast den är lite större och dyrare, men jag har också lagt ut en tråd där om att köpa begagnad imac men jag vet inte ännu, känns lite som mac mini vs begagnad imac.

 

Tack på förhand// Anton

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Den ska fungera. Se till att maxa internminnet till 8 GB ifall du värderar bra prestanda med flera Adobe CS-program igång samtidigt. Annars är, som nämnt i tidigare tråd, den minsta iMacen en så pass mycket bättre dator för vad som är förhållandevis få extra tusenlappar. Snabbare processor och snabbare hårddisk har stor effekt hos exempelvis Photoshop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir billigare att köpa minnen separat efteråt, men samtidigt mer meckigt att byta i Minin.

 

Inte i den senaste Minin, en liten smart lucka undertill

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag såg att man bara skruvar av locket under till, såg lätt ut, har ju meckat lite pc förut men det kanske inte är alls likadant men. Men det verkar grymt mycket dyrare ifrån Apple? Någon som kan länka till en annan sida som är bra, gärna lite billigare också. Jag vill gärna ha 2•4gb för det ska väl funka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det tycker jag.

Du kan uppgradera när du har råd men tills dess fungerar väl en mac mini helt tillsfredställande.

Den senaste CS använder sig av grafikkortet för många beräkningar och hastighetslyftet där är avsevärt.

Lägg till så mycket minne du kan in mini'n för att få ut bästa prestanda. (Snarare det än snabbare processor).

 

Lycka till

Tel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...