Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Har jag en iPhone 3G S tegelsten nu?


Puh

Rekommendera Poster

...det gick aldrig att starta CYDIA, vars app-symbol var vit och utan text. Gjorde således om installationen med samma resultat.

 

Ett sista försök gav resultaten, se bilder, varför jag försökt att Återställa med iTunes utan resultat.

 

Vad kan jag göra?

 

 

Har en 3G S med baseband 05.13.04 och gjorde allt helt enligt instruktionen i iClarified!

 

:-(

post-16767-017337300 1292459108_thumb.png

post-16767-030723400 1292459123_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkade inte tyvärr, men tack för tipset...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade en vän förut som hade liknande problem för ett tag sedan, jag har för mig att det slutade med att vi löste det med ett program som hette iRecovery. Det var command-line baserat men inte särskilt knepigt.

 

Lite snabbt googlande gav mig den här länken. Jag vet inte om det är samma guide, men problemet låter ju liknande så det skadar väl inte att skumma igenom!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

1015 är när uppdateringen gått genom, men inte basebandet.

Du behöver kicka ut ur recovery som det nämns ovan, du har en uppsjö av program som hjälper till med det

goola kick out of recovery iphone

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova TinyUmbrella, där kan man kicka ut telefonen från recovery mode.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Ungefär 2,090,000 resultat"

Hur vet man vilket som ger den korrekta lösningen?

 

Jag hittade iaf svaret på andra länken jag testade.

 

Hur som haver så tror/vet jag att problemet uppstår när man använder typ TinyUmbrella som ngn rekommenderade nyss.

Den går nämligen in och ändrar i din Host-fil och efter det kan inte iTunes verifiera den nya mjukvaran med Apple längre, vilket i sin tur leder till denna högst irriterande felkod.

Jag hade samma sak fast 1013, och vad jag kan läsa mig till så beror de på samma sak.

 

Använd gärna TinyUmbrella för att få den i recovery mode, men se till att ta bort och ändra din hostfil efter detta.

Sedan är det bara att köra på som man ska i iTunes.

 

Lycka till.

 

 

- Slice -

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade iaf svaret på andra länken jag testade.

 

Hur som haver så tror/vet jag att problemet uppstår när man använder typ TinyUmbrella som ngn rekommenderade nyss.

Den går nämligen in och ändrar i din Host-fil och efter det kan inte iTunes verifiera den nya mjukvaran med Apple längre, vilket i sin tur leder till denna högst irriterande felkod.

Jag hade samma sak fast 1013, och vad jag kan läsa mig till så beror de på samma sak.

 

Använd gärna TinyUmbrella för att få den i recovery mode, men se till att ta bort och ändra din hostfil efter detta.

Sedan är det bara att köra på som man ska i iTunes.

 

Lycka till.

 

 

- Slice -

 

Hur och vart tar jag bort denna host fil?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör du windows eller mac os?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppna en terminal i Mac os x. Skriv:

pico /etc/hosts

 

Radera raden med gs.apple.com

Spara med CTRL+o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppna en terminal i Mac os x. Skriv:

pico /etc/hosts

 

Radera raden med gs.apple.com

Spara med CTRL+o

 

Tack. Löste det genom att återställa med instruktioner från iFlawless på ModMyi.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...