Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Förslag: bättre IP.Board Mobile

set_lo

Recommended Posts

Vi som hade iPad tidigt, upptäckte att iPad gick att nyttja före uppgraderingen, fastän det blev svårt. På detta forum. Sedan kom en (något ogenomtänkt) uppgradering. Nu har vi alternativet "IP.Board Mobile" som alternativ för att skriva inlägg om man har t.ex. en iPad. Men den är fortfarande av betanatur. Dels beror det på att inställningen (som man måste bruka om man har en iPad) är kopplat till konto och t.ex. inte till en cookie för respektive maskin man skriver på. Det betyder om jag byter till min Mac så måste jag byta i inställningarna istället för att slippa skifta bara för jag byter maskin (iPad och Mac). Dels används en enkel textruta utan zoommöjlighet. Det betyder att om man har sämre syn så kan det vara mycket svårt att se vilka tecken som skrivs. Med den bristfälliga rättning som iPad står tillbuds med blir inlägg på forumet mest en gissningslek. Tyvärr. Dels brister det med rensning av HTML. Redigerar man ett annat inlägg kommer en del "break" med, som blir bokstavligt inlagda istället för (som man förväntar sig) omtolkas som radbrytning, dvs inte < och > utan break <br /> (får se nu om det blir bokstavligt tolkat det jag skriver). Dels saknas allt av formateringsmöjligheter för iPad. Inte ens radbrytning verkar enkelt att fixa. Så. Kan man be företaget som slarvat med implementationen av IP.Board Mobile att tänka nytt?

• 4 months later...

Väcker liv i tråden med ytterligare en fråga/önskemål: Kan ni inte fixa så att forumet känner av klient, iaf om man är autoinloggad. Jag vill köra mobilläge på iPad och standard när jag sitter på dator (Mac eller pc), utan att varje gång behöva ändra inställningen.

• 2 weeks later...

Det finns ett utmärkt litet program på AppStore som heter IPB som funkar bra för att läsa/skriva på forumet.

Det finns ett utmärkt litet program på AppStore som heter IPB som funkar bra för att läsa/skriva på forumet.

Bra om man följer flera forum som kör IPB, men annars är det precis lika smidigt att lägga ett bokmärke på hemskärmen. Trodde man skulle kunna styra forumets tema från appen, men det gick ju inte.

Bra om man följer flera forum som kör IPB, men annars är det precis lika smidigt att lägga ett bokmärke på hemskärmen. Trodde man skulle kunna styra forumets tema från appen, men det gick ju inte.

Jag håller inte riktigt med dig.

På ditt sätt får du de problem som set_lo nämner. När du loggar in på datorn hamnar du i mobilversionen. Iof ett i-landsproblem , men ,,,,

Jag håller inte riktigt med dig.

På ditt sätt får du de problem som set_lo nämner. När du loggar in på datorn hamnar du i mobilversionen. Iof ett i-landsproblem , men ,,,,

Men jag fick samma problem med appendix, hittade ingen inställning i själva appen för att lösa problemet. Har jag missat något?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...