Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tips om hemsida som säljer film?


jern

Rekommendera Poster

Jag är ute efter filmen Wrongfully Accused som jag ska ge bort i julklapp. Då den inte är den nyaste eller någon direkt storfilm är det lite svårt att hitta någon sida/företag som har den i lager. Såg att Amazon har det, men det skulle ta evigheter att få DVDn skeppad hit + att det blir fel region (iofs inget jätte hinder men lite trist).

Jag kom då på att vi lever ju på 2000-talet och fick den briljanta idén att jag köper ett USB-minne och sen laddar jag ner filmen och lägger över. Problemet jag stötte på då var att Amazon, som f.ö. var de ända som jag hittade som hade just den här för nedladdning, hade spärrat så man bara kan köpa om man bor i USA.

 

Så min fråga är nu om någon har något bra tips på företag/hemsida som har ett stort utbud DVD eller som har on-demand?

 

Tack på föhand!

 

[edit stavfel + att jag kom på att detta kanske inte blev helt rätt forumdel. Bara att flytta isf :P]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det på ditt IP dom blockerar eller är det något annat som tex. Visa-kortet eller liknande?

 

Om det är IP så borde du kunna fejka att du är i USA genom en proxy av något slag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det på ditt IP dom blockerar eller är det något annat som tex. Visa-kortet eller liknande?

 

Om det är IP så borde du kunna fejka att du är i USA genom en proxy av något slag.

 

IPet som avslöjade mig. Går ju köra genom proxy men känns lite väl krångligt. Vet ju att t ex CDON också kör on-demand men de har inte ett så stort utbud.

Finns ju andra lösningar som inte är så accepterat att prata om på detta forum. Men i.o.m att det är en present kan det vara värt att lägga några kronor och få en bra version :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...