Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan man använda en "dongel" till iPaden?


iSelf

Rekommendera Poster

Jag har tänkt införskaffa mig en iPad 16 GB WiFi, då jag inte ser att jag behöver något mer avancerat än det.

Jag har en liten dongel från Tre som kör med hastigheten 21,6 Mbit/s. Denna hastighet skulle ju inte vara helt fel på paddan och jag undrade då om man, på något sätt, kan koppla in dongeln i iPaden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Lägg till de 1100 det kostar att få 3G i paddan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ipad klarar endast hastigheter upp till ca 8mpbs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eh... jo det gör det. Du köper en 3g-router som du använder till ditt abb. sen ansluter du paddan.
kan koppla in dongeln i iPaden?
Tycker mitt svar var ganska korrekt. Du kopplar inte in dongeln i iPaden utan kräver en helt annan utrustning.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ipad klarar endast hastigheter upp till ca 8mpbs

 

Med inbyggd 3G är toppfarten 7,2 Mbps. Men med WiFi anslutning klarar den 65Mbps sen är det upp till routern fast eller 3G. På min kommer jag upp i 16Mbps ner och dryga 2Mbps upp via mitt ADSL enligt BBK. Så skaffar iSelf en 3g router så finns möjligheten att komma upp i betydligt högre än 7,2. (Varför man nu vill det på en iPad)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker dongel räknas som tillbehör och flyttar tråden till rätt avdelning. /moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker mitt svar var ganska korrekt. Du kopplar inte in dongeln i iPaden utan kräver en helt annan utrustning.

Ganska är relativt iofs men det är oavsett uppenbart att ts undrar om han på något sätt kan använda sin dongel för att surfa på paddan och då tycker i alla fall jag att ditt svar "Finns inget sätt" är ganska inkorrekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...