Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bränna ner på en DVD


Silverfox

Rekommendera Poster

Om jag ska bränna en DVD så sätter jag in en tom skiva. Sedan högerklickar jag på objektet som ska dit och väljer > Bränn 1 objekt till skiva. Så långt allt bra. men sedan dyker det upp en ruta som det står att jag ska sätta i en tom skiva. Men det har jag redan gjort. Vad gör jag för fel. Jag har aldrig bränt något på min Mac innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från Hjälp-menyn i Finder:

 

Skapa en bränningsmapp.

 

Du kan skapa en bränningsmapp och samla filer du vill bränna på en CD- eller DVD-skiva. Bränningsmappar är praktiska om du vill bränna flera exemplar av en mapp, eller för regelbunden säkerhetskopiering av en uppsättning filer genom att bränna dem till skivor.

 

Så här skapar du en bränningsmapp:

Klicka på skrivbordet (bakgrundsområdet på skärmen) om du vill placera bränningsmappen på skrivbordet eller öppna det fönster där du vill placera bränningsmappen.

Välj Arkiv > Ny bränningsmapp och ange ett namn för mappen.

 

Dra de objekt du vill bränna till skiva till bränningsmappen.

Finder placerar alias för objekten i bränningsmappen. Originalen flyttas inte.

Om du vill kan du placera bränningsmappen i sidofältet i ett Finder-fönster så att du snabbt kan komma åt den senare.

 

Så här bränner du innehållet i en bränningsmapp till en skiva:

Öppna bränningsmappen och klicka på Bränn. (Om bränningsmappen visas i sidofältet i ett Finder-fönster kan du också klicka på bränningssymbolen bredvid den.)

 

Mata in en tom skiva i datorns optiska enhet, eller i en optisk enhet ansluten till datorn, och följ anvisningarna på skärmen. Originalfilerna som alias pekar på bränns till skivan.

 

Om Finder inte kan hitta originalfilerna för ett alias får du en fråga om du vill avbryta bränningen eller fortsätta utan det objektet. Om du avbryter fortsätter skivan att vara tom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Toppentack. Jag ska skriva ut den och lära mig flödet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använd Hjälp-menyn. Det finns mkt bra att läsa där. :ThumbsUp:

 

(Men fråga oxå självklart här på forumet om du undrar över nåt!) B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag fattar det nu. Visste inte. Jag ska försöka skärpa mig. Men det är kul att få hjälp av er. Snabbt och lätta svar, oftast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag fattar det nu. Visste inte. Jag ska försöka skärpa mig. Men det är kul att få hjälp av er. Snabbt och lätta svar, oftast.

:yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...