Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skriptfel efter uppdatering


Fantasitorka

Rekommendera Poster

Nu kommer jag bli utbuad, men.... Som gammal Windowsnörd har jag alltid använt ctrl + x. Nu fanns inte detta på OS X utan jag hittade ett skript att tanka hem: http://lifehacker.com/5622046/ Detta fungerade hur bra som helst. Tills nyss då jag uppdaterade OS X. Jag får bara upp en ruta där det står: Ett fel uppstod vid åtgärden "Kör AppleScript-Skript". Jag har testat att lägga in skriptet igen men det fungerar fortfarande inte. Några tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kommer jag bli utbuad, men.... Som gammal Windowsnörd har jag alltid använt ctrl + x. Nu fanns inte detta på OS X utan jag hittade ett skript att tanka hem: http://lifehacker.com/5622046/ Detta fungerade hur bra som helst. Tills nyss då jag uppdaterade OS X. Jag får bara upp en ruta där det står: Ett fel uppstod vid åtgärden "Kör AppleScript-Skript". Jag har testat att lägga in skriptet igen men det fungerar fortfarande inte. Några tips?

 

Eftersom det inte går att ändra postar jag ett nytt inlägg. Det fungerar ibland tydligen. Varför vet jag inte. Det började fungera av ingen som helst anledning. Sedan började jag flytta lite filer och efter kanske 15 olika filflyttningar får jag upp felmeddelandet igen. Lagomt störande...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Not so much an update, but another warning: the most common error seems to be that the paste function deletes the cut file but does not paste it in the destination folder. I haven't nailed down the cause of this, but be absolutely sure to test this before you use it on important files! It only seems to happen for some people, though. Make sure that you are only trying to cut and paste files, not folders. This does not work for moving folders!

 

 

Jag skulle då inte lita på skriptet för något.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...