Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kopiera filer i Finder (Kösystem)


masso

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har ett litet problem som det troligen finns någon lätt lösning till.

 

Om jag kopierar många filer samtidigt, dvs börjar kopiera en till ett ställe sen tar en annan fil och kopierar över till samma ställe samtidigt så tar det MYCKET längre tid än att föra över den första och sen den andra när den första är färdig. (Ja , det blev en förvirrad förklaring, men hoppas ni förstår vad jag menar).

Detta händer en del om man jobbar med stora filen och tex rensar upp en katalog och skall flytta de filerna till olika diskar eller mappar.

 

Det jag är ute efter är att de lägger sig i kö efter varandra istället, ungefär så som de gör i Windows (då jag inte upplever samma problem i Explorer).

 

Är det någon som förstår vad jag menar och har en lösning?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Markera alla de filer du vill ha till en mapp innan du drar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Markera alla de filer du vill ha till en mapp innan du drar.

 

Jo tack, men om de är i olika kataloger?

 

(Jag är inte helt ny med datorer wink.gif)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet ingen lösning. Men har stött på problemet själv och önskar bara att funktionen att "köra en i taget" kommer i OS X Lion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo tack, men om de är i olika kataloger?

Då får du väl ta en fika medan filerna kopieras.  ;)

 

Frågan är vad det är för filer som är så stora och som du flyttar så ofta. Det kanske finns ett bättre arbetssätt, så att filerna hamnar på rätt ställe från början?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då får du väl ta en fika medan filerna kopieras. ;)

 

Frågan är vad det är för filer som är så stora och som du flyttar så ofta. Det kanske finns ett bättre arbetssätt, så att filerna hamnar på rätt ställe från början?

 

Hehe. Jo.

Tar jag tex en fil på 250 mb, börjar föra över den så tar det c:a 30 sekunder. För jag över en till samtidigt borde det ta c:a 1 minut , tycker man. Men då tar det kanske 3-5 minuter om inte mer.

 

Jag sparar ner en del serier och annat i download katalogen sen vill jag kopiera dessa filer till tex ett USB minne för att se dom på PS3:an.

 

Det känns som det borde finnas något sätt att ändra hur OSX väljer att kopiera dessa. Som sagt, det fungerar mycket bättre i Windows och det är isf det ända MS har gjort bättre i Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, det fungerar mycket bättre i Windows och det är isf det ända MS har gjort bättre i Windows.

Det är inte min erfarenhet, det funkar lika dåligt i Windows XP i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag är ute efter är att de lägger sig i kö efter varandra istället, ungefär så som de gör i Windows (då jag inte upplever samma problem i Explorer).

Jag har XP (vad har du?) och tycker det fungerar mycket sämre där än i OSX. Extremt dålig fart. Någon kö blir det väl inte heller? Hur många filer måste man kopiera för att det skall bli kö?

Att det går segt (i både XP och OSX) brukar jag skylla på USB som inte verkar tycka om att man kopierar flera filer samtidigt till samma externa disk.

Interna kopieringar är betydligt snabbare på min fem år gamla PowerMac G5 än på min två år gamla WintelPC med core2duo. Skumt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har XP (vad har du?) och tycker det fungerar mycket sämre där än i OSX. Extremt dålig fart. Någon kö blir det väl inte heller? Hur många filer måste man kopiera för att det skall bli kö?

Att det går segt (i både XP och OSX) brukar jag skylla på USB som inte verkar tycka om att man kopierar flera filer samtidigt till samma externa disk.

Interna kopieringar är betydligt snabbare på min fem år gamla PowerMac G5 än på min två år gamla WintelPC med core2duo. Skumt!

 

Windows 7 eller Vista, kommer inte ihåg hur det var i XP.

 

Jag kör Firewire 800

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...