Jump to content
Just nu i M3-nätverket

SteelSeries Siberia V2?

Carlock

Recommended Posts

Hej! Jag skulle gärna vilja ha headsetet SteelSeries Siberia V2. Det har två stycken "ljudkontakter" (en för mikrofon och en för ljud) som de flesta lite mer avancerade headsets har. Jag äger en MacBook som bara har en gemensam hörlursport för både mic+ljud. Hur ska jag höra för att få det att funka? Detfinns en USB-version också men den kostar 2-300 kr mer plus att det inte finns i lika coola färger borstatanderna.gif Är det något annat jag bör tänka på ang. headsetet? Tips på andra headset som fungerar till Mac?

För övrigt spelar jag både i Mac OS X och Windows 7 med Boot Camp.

Tacksam för svar!

Hej! Jag skulle gärna vilja ha headsetet SteelSeries Siberia V2. Det har två stycken "ljudkontakter" (en för mikrofon och en för ljud) som de flesta lite mer avancerade headsets har. Jag äger en MacBook som bara har en gemensam hörlursport för både mic+ljud. Hur ska jag höra för att få det att funka? Detfinns en USB-version också men den kostar 2-300 kr mer plus att det inte finns i lika coola färger borstatanderna.gif Är det något annat jag bör tänka på ang. headsetet? Tips på andra headset som fungerar till Mac? För övrigt spelar jag både i Mac OS X och Windows 7 med Boot Camp. Tacksam för svar!

Såg detta "USB-ljudkort"

Ser dock lite B ut...

Hej! Jag skulle gärna vilja ha headsetet SteelSeries Siberia V2. Det har två stycken "ljudkontakter" (en för mikrofon och en för ljud) som de flesta lite mer avancerade headsets har. Jag äger en MacBook som bara har en gemensam hörlursport för både mic+ljud. Hur ska jag höra för att få det att funka? Detfinns en USB-version också men den kostar 2-300 kr mer plus att det inte finns i lika coola färger borstatanderna.gif Är det något annat jag bör tänka på ang. headsetet? Tips på andra headset som fungerar till Mac? För övrigt spelar jag både i Mac OS X och Windows 7 med Boot Camp. Tacksam för svar!

hej

steelseries har ett separat ljudkort... http://steelseries.com/products/audio/steelseries-siberia-usb-soundcard

fast det blir lika dyrt som ett headset m USB... - finns ju på MediaMarkt.

såg att Macoteket säljer ett likadant för 199:- nu (men lev tid okänd), under namnet IceMat Siberia USB ljudkort

(finns under Datorkomponenter//ljudkort)

Mm, hade sett den innan men tack ändå.

Hittade denna, den borde funka.

jo

jag ville inte rekommendera den.... eftersom jag inte visste om den funkade.

finns ju på Kjell&Company för 159:-

och på Dustin för 169:-

om du köper kan du väl ge feedback om hur den funkar?yeahbaby.gif

såg en Terratec Aureon på Kjell & Co oxå - 299:-. såg just ut på Terratecs hemsida (linkad på K&Co)

fast den ser lite lång ut (dvs om ngn är varsam, kanske usb;t kan brytas av...?)down.gif

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...