Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 3GS spricka i baksidan, garantiärende?


Gator81

Rekommendera Poster

Upptäckte idag att det är en liten spricka vid dockingången på min 3GS. Har en vän som hade exakt samma spricka, han tyckte den var så liten så han brydde sig inte. Två månader senare var sprickan ända upp till utropstecknet i en cirkel (hoppas ni förstår vad jag menar). Se denna bild annars, http://img31.imageshack.us/img31/4853/spricka.jpg

 

 

Nu tänkte jag lämna in min på lagning så jag inte också får en ännu större spricka.

 

Jag har en månad kvar på garantin, täcker garantin ärenden som detta? Värt att nämnas är att jag ALDRIG har tappat telefonen och då har jag haft den i elva månader.

Det andra jag undrar är vart jag skall vända mig, jag har köpt den hos Media Markt med Telia som operatör. Jag får då alltså fakturorna från Telia men kvittot på köpet av telefonen fick jag från Media Markt. Så jag antar att jag skall lämna in den hos Media Markt, men kan jag inte lämna in den hos Telia också? Bor nämligen i centrala Göteborg och kan faktiskt promenera till en Telia-butik.

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är absolut ett garanti ärende och problemet är välkänt. Bör inte vara några problem att lämna in den på en Telia butik de skickar vidare den sedan till anovo verkstaden får bedömning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är absolut ett garanti ärende och problemet är välkänt. Bör inte vara några problem att lämna in den på en Telia butik de skickar vidare den sedan till anovo verkstaden får bedömning.

 

Okej, får la gå till Telia-butiken under lunchrasten då och höra med dem. Känns dock "fult" på något sätt att lämna in den på garantin när det är en månad kvar. Fast jag upptäckte faktiskt felet idag. Vad kan ha orsakat sprickan då jag aldrig tappat den?

 

Läste runt här lite och såg att flera har problem med sprickor i skalet, främst vid ljudlös-switchen.

 

Ett annat litet problem jag haft med telefonen är att när jag connectar den till USB-sladden så börjar den inte ladda, utan jag måste dra ut sladden från dockingången och sen in igen för att den skall börja ladda. Inget problem jag riktigt stört mig på, men det kanske kan kopplas till sprickan?

 

EDIT: du skrev att Telia lämnar in den hos Anovo, är inte de välkända för att neka garantin pga "fuktskada"? Hoppas verkligen inte det händer mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EDIT: du skrev att Telia lämnar in den hos Anovo, är inte de välkända för att neka garantin pga "fuktskada"? Hoppas verkligen inte det händer mig.

Om inte fuktindikatorerna har löst ut borde det inte vara någon risk. Se dessutom till att den som tar emot telefonen synar den och skriver under ett papper där det står i detalj i vilken kondition telefonen befinner sig. På så sätt ska du inte kunna bli beskylld för skador som uppkommer efter att du lämnar den ifrån dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kände mej tvungen att regga mej här bara för att instämma med tidigare "talare"

 

Hade också spricka vid USB-port efter 9 mån. användade.

Lämnade in den hos Tre till en mycket pessimistisk kvinna som sa att det går inte på garanti.

Chansade ändå och den skickades iväg till anova.

Efter 3 dagar fick jag meddelandet:

 

"Produkten kommer att bytas ut mot en utbytesenhet som är beställd "

 

Så detta kan bli en uppmaning till alla med spricka vid USB. Det är garantiärende.

Förutsatt att fuktindikatorn inte löst ut, spricka i skärmen eller att Ni misstänks att själva orsakat sprickan vid USB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skickade in både min och min sambos 3gs till telia och var inga som helst problem med anovo.. Fick de utbytt på garantin och 4 dagar senare hade vi våra nya hemma! Så tveka inte med att skicka in och få en ny, sålänge du vet att du inte exponerat den för allvarlig fukt så indikatorerna löst ut!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Fick en ny 3Gs idag efter drygt 1,5 år, hänvisade genom ett personligt brev till reklamationsrätten. Detta bifogade Teliabutiken (Borås) till Anoto, 14 dagar tog det, sedan klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska lämna in den till dem du köpt den av.

 

Varför?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför?

 

 

 

 

För att det är mediamarkt som sålt den till dig. Tex köper man en tv på siba så kan man givetvis inte gå till elgiganten med sina garantiärenden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Du har lite fel där..

Du kan gå till villken återförsäljare som helst för att få hjälp med garantiärande.

Sen att onoff inte är sugna att ta hand om mediamarkts reklamationer är en annan sak.

Om du ringer till t.ex. samsung så säger de var den närmaste åf ligger utan att reflektera över var tv-n är köpt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att det är mediamarkt som sålt den till dig. Tex köper man en tv på siba så kan man givetvis inte gå till elgiganten med sina garantiärenden.

 

 

Visst kan man det. Det kan dock hända att butiken tar ut en avgift för frakt etc om man inte köpt produkten hos dem. Men är dem återförsäljare skall dem hjälpa till.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att det är mediamarkt som sålt den till dig. Tex köper man en tv på siba så kan man givetvis inte gå till elgiganten med sina garantiärenden.

 

 

Jag trodde du som har så många poster på forumet visste att Apple har världsgaranti.

Det har inge betydelse var du lämnar in din Apple pryl utan bara dom är auktoriserad service provider för Apple.

 

Jag köpte frugans MacBook på MM och skulle ALDRIG lämna den dit med deras dåliga rykte i service ärenden.

Så jag lämnade in den på min lokala datorhandlare som är auktoriserad.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...