Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Felmeddelande i iPhoto 11 Dela

martinolof

Recommended Posts

Håller på att skicka e-mail via iPhoto 7 Dela e-mail.

Får detta kryptiska felmeddelande. Jag har bytt e-mailadress och ändrat inställningarna.

Fel i inställningarna - men var?

Tacksam för svar

Martin

post-11638-072108900 1292186878_thumb.png

Efter att ha läst Grabiec's artikeln om iPhoto 11 i MacWolrd November 11 "Ett steg framåt, två bakåt" börjar jag inse vad jag gett mig in på genom att använda iPhoto 11.

Tillbaka till mitt kryptiska felmeddelande

1. Efter att ha avaktiverat "Delat ut markerade album" + "Kräv löseord" (bild 1 och bild 2) (av vem föresten?) försvann felmeddelandet.

2 Nu meddelar iPhoto programmet att det har skickat x-antal bilder - men, men ingen logg finns i mitt Mail-propgram i "Skickade Mail". Min första reaktion var att, mailet inte gått fram, men efter att ha kollat med mottagarn, visade sig att mailet med bifogade bilder ändå gått fram.

Skickar jag samma mail till mig själv och får jag samma meddelande - men inget mail. Vilken inkonsekvens!

Var är felet? Tacksam för svar.

Martin

post-11638-020142900 1292320812_thumb.png

post-11638-026025900 1292320829_thumb.png

men ingen logg finns i mitt Mail-propgram i "Skickade Mail".

Nej, du använde ju iPhoto för att skicka, väl?

Nej, du använde ju iPhoto för att skicka, väl?

Hmmm. Visst, men rimligen borde det funka som för där det ligger som sent i mail, eller drömmer jag bara.

Hmmm. Visst, men rimligen borde det funka som för där det ligger som sent i mail, eller drömmer jag bara.

Det beror på.

Körs SMTP rakt av sparas inget.

Man KAN säga åt de flesta e-postprogram att spara en kopia av skickad post, men iPhoto är inget e-postprogram.

Kör man IMAP eller Exchange så används inte SMTP på samma sätt och utgående post lagras på servern, så att du ser den från ditt e-postprogram.

Tack för era svar

Använder mig av POP (det enda min operatör erbjuder) för mottagen e-post.

1. Det kryptiska felmeddelandet är för mig fortfarande ett frågetecken. Jag trodde det hade med "Delning" att göra men sedan jag aktiverat Delning (bild 1) som i den ursprungliga inställningen och inget nytt felmeddelande uppstår är frågetecknet ännu större. Varifrån kom felmeddelandet?

2. Att iPhoto 11 / Dela inte är ett e-postprogram utan programmet innehåller de påtalade bristerna - ingen bekräftelse på avsänd post (menar inte meddelande) kan jag bara i efterhand beklaga.

Var finns inställningen för att skicka åt sig själv ett original eller en kopia - hittar inte platsen för inställningen? Nu hjälper det inte att lägga sig själv i "Till" raden - ingen post i Mailets Inkorg! Total avsaknad av synkronisering?

3. Man inte påstå att Apple dokumenterat "Dela" / "E-post" väldigt entydigt - eller ens alls.

4 Svaret på lösningen är att starta från Mail-programmet och bifoga önskade bilder. Eller återgå till iPhoto 09 där Mail och iPhoto snyggt synkroniserade med varandra.

5. Det blev inget positivt svar på hela problemet, men får väl hänvisa till "Ett steg framåt, två bakåt" - tyvärr!

Hoppas på svar

Martin

post-11638-013410100 1292342730_thumb.png

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...