Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Någon som testat spotify remote?


shabby

Rekommendera Poster

Såg att det kommit upp ett nytt program för app store för att styra spotify på datorn med iphonen som fjärrkontrol, spotify remote. Tänkte kolla om någon testat det än?

 

http://itunes.apple.com/gb/app/spotify-remote/id406144982?uo=2&mt=8&uo=2

 

Jag har tidigare kört med remoteless, men det är ganska buggigt så det hade ju vart fint om det här funkade bättre. För snål för att lägga 15 spänn och testa själv dock :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte appen igår. Har inte testat Remoteless men Spotify Remote fungerade perfekt! Var superlätt att sätta igång, behövde inte ställa in något. Det var bara att "klicka och köra" som det stod i beskrivningen.

 

Så helt klart värt 15 kronor. Ser nu att Remoteless kostar 28 och det är väl typ samma sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade appen nyss och det var enkelt att komma igång och den funkar fint. Saknar dock lite funktioner som att se och välja låtar från playlists samt att kunna spola i låtar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst den funkar bra, men jag blev mycket besviken. Det enda den kan göra är att spela nästa eller föregående låt och reglera ljudet. Den borde ju fungera som remote för iTunes, då hade det varit en hit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, ja då kanske remoteless är bättre ändå. Har ingen playlist-support och är buggig, men det går att göra mer än bara byta låt i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Remoteless fungerar ju bara med windows och Spotify remote fungerar bara med Mac, så man får väl anpassa sig till det operativsystem man använder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Remoteless fungerar ju bara med windows och Spotify remote fungerar bara med Mac, så man får väl anpassa sig till det operativsystem man använder.

 

 

Finns en beta av remoteless att ladda ner för mac på remoteless.no, det är den jag kör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade appen nyss och det var enkelt att komma igång och den funkar fint. Saknar dock lite funktioner som att se och välja låtar från playlists samt att kunna spola i låtar.

Förstår inte riktigt vad du är besviken på. Det finns ju en beskrivning och personligen tycker jag att applikationen uppfyller det den säger att den ska göra.

 

Tummen upp för något jag iaf saknat hos Spotify.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...

Remoteless har utviklet seg mye siden desember 2010, har dere testet de nye versjonene av Helperen og av appen på iPhonen.

 

Vi slapp nyeste versjon av Helperen i går som har gjort Remoteless mer stabil og automatisk import av spillelister har vi hatt en stund allerede :D

 

Last ned den nyeste versjonen av Remoteles Helper på http://remoteless.no.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...