Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macen kraschar när jag stänger program.


LudvigBrathen

Rekommendera Poster

LudvigBrathen

Hej!

 

Har en macbook Pro 15 tum, 28 ghz dual core Intel, 4gb Ram. Datorn är i stort sett problemfri, förutom att den ibland hänger sig när jag stänger ner program. Det är inget speciellt program, kan vara Skype, Firefox, Spotify, vad som helst egentligen. Det är i stort sätt rätt svårt att stänga av datorn normalt eftersom den ofta kraschar när den stänger ner programmen när den håller på att avsluta. Behöver hålla ner startknappen för att döda datorn. Det har varit såhär sen jag köpte den. Vad kan felet vara?

 

Stort tack för svar,

Ludvig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börja med att göra en Säker start och därefter använda Skivverktyg, (Reparera Skivbehörigheter samt Kontrollera Skiva,.)

Starta om som vanligt igen

 

Återkom om det hjälpte eller ej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LudvigBrathen

Funkade perfekt! Stort tack! Gjorde som du sa, och har nu startat massvis med program och stängt av de, flera gånger. Den har inte hängt sig. Skulle den helt klart inte klarat förut! Tack för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Härligt! Säker start brukar lösa den här typen av diffusa problem och hjälper inte säker start hör det ofta ihop med OS X-installationen.

 

Flyttar och byter rubrik då det är ett generellt OS X-problem och inte modellspecifikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
LudvigBrathen

Hm, verkar som datorn har gått tillbaka till samma problem. Det fungerade jättebra ett tag, den hängde sig aldrig. Sen började den hänga sig ibland, och nu är den tillbaka till väldigt opålitlig och hänger sig när vissa program stängs ner. Ska jag göra om samma sak eller prova något annat?

 

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Gör en säker start igen. Ifall det återkommer skulle en mer permanent lösning vara en renblåsning av Macen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...