Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Högst upp på önskelistan i Mac OS 10.7


Pocahontas

Rekommendera Poster

En sak som jag saknar från Windows är att "markera" muspekaren med ctrl knappen.

Har ibland svårt att hitta pekaren på skärmen och då är det väldigt enkelt att använda ctrl så det blir ringar runt pekaren.

 

Kanske finns liknande på Mac, men har inte hittat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tangentbordsvänligare Finder, som i mångt och mycket är musbaserat.

 

Exempelvis går det inte att gå till sidofältet med tangentbordet.

 

Vidare borde man kunna ange kortkommandon till mappar.

 

Upptäckte just att man genom att spela in med AppleScript-redigerare kunde skapa script som öpnnar mappar. Sedan kunde jag i Butler ange tangentbordsgenvägar till scripten. Så nu öppnar jag mina vanligaste mappar med kortkommandon.

 

Jag vidhåller dock mitt önskemål om att Finder skulle ha möjligheten att ange kortkommandon till mappar. Det är nog många som inte upptäcker vad man kan göra med AppleScript-redigerare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak som jag saknar från Windows är att "markera" muspekaren med ctrl knappen.

Har ibland svårt att hitta pekaren på skärmen och då är det väldigt enkelt att använda ctrl så det blir ringar runt pekaren.

 

Kanske finns liknande på Mac, men har inte hittat

 

Mouse Locator fixar det. http://www.2point5fish.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inbyggd avinstallerare.

 

Apple borde lagt in det redan i Mac OS 10.01 :superirriterad:

 

Håller med.

 

Inte för att det är speciellt svårt att dra ett program till sin programmapp, men det är definitivt inte intuitivt eller pedagogiskt.

 

En installare och avinstallerare inbyggd i OS:et helt enkelt. Som Windows, fast bättre! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En installare och avinstallerare inbyggd i OS:et helt enkelt. Som Windows, fast bättre! :)

 

Det är väl det som kommer nu med Apple Butiken för Mac-program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är fortfarande med på en epostlista :galetglad:

 

Usenet - jag hängde en hel del på comp.sys.mac.system och comp.sys.mac.hardware på den tiden. Ren och skär nostalgi. Det finns fortfarande kvar, och jag halkar in där en gång om året ungefär, för att konstatera att det inte bara är namnet på grupperna som är konstant - det är fortfarande samma figurer som hänger där, och det är fortfarande samma käbbel (fast diskussionerna om OS/2's överlägsenhet har försvunnit).

 

OS/2 Warp 3 och 4 var det överlägset bästa OS som fanns till en PC och jag skulle tro att det utan problem piskade det System ?? som var aktuellt när det begav sig. Men OS/2 har inget att komma med om vi ska dra in Amiga OS i leken, Workbench 2 och 3 var helt gudomliga gränssnitt med en väldigt kraftfull kommandotolk, CLI... aaahhh.... nostalgi... bultandehjarta.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

techfreakout

Tycker att mail, iCal och Adressboken bör uppdateras för att likna mer de som finns på me.com och iOS system.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...