Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Canon Scanner fungerar inte efter uppdatering


yamanlar

Rekommendera Poster

Hej.

 

Jag har en Canon Scanner & Printer (MP 620)

 

Efter en av OS uppdateringarna har jag fått problem med att få scannern att fungera. Printern är ok.

Oavsett vilket program jag använder, så kan mac'en inte "hitta" scannern.

 

Jag har varit på Canon Support och hämtat senaste drivrutin som fanns där.

 

Vad kan jag mer göra?

 

Kemal

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyttar tråden till avdelningen för skrivare och skannrar. /moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta bort den i Systeminställningarna > Skrivare och Fax och lägg till den igen.

Kan hjälpa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Canon har slutat supporta Mac när det gäller scannrar. Har ringt och frågat dem och fått det svaret. Gäller från SnowLeopard 10.6. Hjälpte inte att köpa universalprogrammet VueScan, eftersom det inte fins drivrutin för SnowLeopard. Så jag har gått över till HP istället, som fortsätter supporta med nya drivrutiner till Mac. Så har man en Canonscanner får man köra äldre Mac OS. Samma sak med min Samsungskrivare hemma, den slutade fungera efter byte till SnowLeopard. Så får skriva ut via min gamla G5:a så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min iMac 21" med original 10.6 fungerar med MP 620. Jag scannade senast i går..... Prova att lägga till den som Poca sa. Jag hade inte kontakt med den från början utan fick lägga till den i skrivartjosaninställningarna. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lurifax

Jag har en Canon Pixma MP 600 som köptes samtidigt som min iMac 10.4 Tiger. Min scanner funkar perfekt på min numera SL10.6.6 MP 620 kom senare.

 

Min egna gissning är att, ser du din skrivare i scrolllistan så finns också drivrutiner till den. Testa denna.

 

Skrmavbild2011-02-05kl132949.png

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Canon har slutat supporta Mac när det gäller scannrar. Har ringt och frågat dem och fått det svaret. Gäller från SnowLeopard 10.6. Hjälpte inte att köpa universalprogrammet VueScan, eftersom det inte fins drivrutin för SnowLeopard. Så jag har gått över till HP istället, som fortsätter supporta med nya drivrutiner till Mac. Så har man en Canonscanner får man köra äldre Mac OS. Samma sak med min Samsungskrivare hemma, den slutade fungera efter byte till SnowLeopard. Så får skriva ut via min gamla G5:a så länge.

Konstigt. Min Canon Lide funkar som vanligt, nu med VueScan 8.6 och Snow Leo 10.6.6. Testade alldeles nyss, lite oroad av beskedet du förmedlar här. Inga problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå i stugan!

Jag blev fundersam när du skrev att Canon " inte" supportade Mac när det gäller scannrar, därför tog jag kontakt med Canon

i ditt ärende. Mannen jag pratade med heter Per Olsson. Per säger att din scanner visst kan du få hjälp med support. Varifrån den du talade med hade fått att Canon inte gav support till din mac förstod Per Oskarsson inte.

 

Jag tycker att du skal ta kontakt med Canon support, och sök efter Per Oskarsson.

 

Hälsningar Kagölaserbok.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå i stugan!

Jag blev fundersam när du skrev att Canon " inte" supportade Mac när det gäller scannrar, därför tog jag kontakt med Canon

i ditt ärende. Mannen jag pratade med heter Per Olsson. Per säger att din scanner visst kan du få hjälp med support. Varifrån den du talade med hade fått att Canon inte gav support till din mac förstod Per Oskarsson inte.

 

Jag tycker att du skal ta kontakt med Canon support, och sök efter Per Oskarsson.

 

Hälsningar Kagölaserbok.gif

 

 

 

Nu får du bestämma dig... hetten han Per Olsson eller Per Oskarsson...?! totaltgalen.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå i stugan!

Jag blev fundersam när du skrev att Canon " inte" supportade Mac när det gäller scannrar, därför tog jag kontakt med Canon

i ditt ärende. Mannen jag pratade med heter Per Olsson. Per säger att din scanner visst kan du få hjälp med support. Varifrån den du talade med hade fått att Canon inte gav support till din mac förstod Per Oskarsson inte.

 

Jag tycker att du skal ta kontakt med Canon support, och sök efter Per Oskarsson.

 

Hälsningar Kagölaserbok.gif

 

OM du har talat med Per Oskarsson så förstår jag att du inte fått ett vettigt svar... å nu är han död dessutom...

 

( Kunde inte låta bli.... :innocent: )

post-363-047519500 1297441315_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Jag har samma problem. Efter uppdatering av Systemet i Imac27 slutade Lexmark x2670. Lexmark supporten har gjort allt möjligt. De har skickat mig en ny x 2670, de har två gånger tagit över min mac och installerat driver. Jag har också fått gång på gång från Apple erbjudandet att uppdatera drive för Lexmarker 2600 serie, men den innehåller inte alls driver för scanner.

 

I praktiken fungerar scanner ibland, efter långt tvekan, oftast inte alls. Lexmarker har en engen 10.6 driver på deras hemsida som vi installerar gång på gång. Felet finns någonstans i de senare varianter av system 10.6. Jag har 10.6.7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...