Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Varför blir filerna så stora när man exporterar film med QT X


knugge

Rekommendera Poster

Alla filer jag vill exportera från qt X till itunes blir asstora, mycket större än originalet, varför? De blir inte det i handbrake.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla filer jag vill exportera från qt X till itunes blir asstora, mycket större än originalet, varför? De blir inte det i handbrake.

Det beror förmodligen på vilka inställningar du har.

 

http://www.applemacvideo.com/osx/export-quicktime-videos-to-ipod-mac.html

 

http://e-articles.info/t/i/11744/l/se/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om de där länkarna besvarar min fråga eftersom jag kan välja en film som t.ex. superhjältarna som jag kopierat från dvd till .mov. Filen är 1.65GB när man ska välja exportvariant "appletv/dator" anges storleken bli 4.4GB ungefär. Vad är det för oanvändbart system. I Handbrake blir det rimliga storlekar och jag vet att jag kan använda det men det vore intressant att veta vad qt x håller på med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om de där länkarna besvarar min fråga eftersom jag kan välja en film som t.ex. superhjältarna som jag kopierat från dvd till .mov. Filen är 1.65GB när man ska välja exportvariant "appletv/dator" anges storleken bli 4.4GB ungefär. Vad är det för oanvändbart system. I Handbrake blir det rimliga storlekar och jag vet att jag kan använda det men det vore intressant att veta vad qt x håller på med.

Allt är beroende av kvalitet och codec. H.264 är den codec som ger bäst bild "för pengarna". Sedan är självklart storleken på bilden avgörande. Kan vara en idé att prova med QuickTime 7 istället om du upplever att valmöjligheterna är få i QT X.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt är beroende av kvalitet och codec. H.264 är den codec som ger bäst bild "för pengarna". Sedan är självklart storleken på bilden avgörande. Kan vara en idé att prova med QuickTime 7 istället om du upplever att valmöjligheterna är få i QT X.

Ja, kanske det men ska det vara så att en fil som ursprungligen är 1.65GB ska bli 4.4GB?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, kanske det men ska det vara så att en fil som ursprungligen är 1.65GB ska bli 4.4GB?

Om den från början är SD och du väljer att exportera den som HD så blir den naturligtvis större. (Detta var bara ett exempel, det finns tusentals sätt att blåsa upp filstorleken genom "fel" inställningar, eller fel förinställningar.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, då återstår bara program som handbrake om man vill konvertera till ipad eftersom det inte duger med större filer än originalfilen. Synd att inte QT X har bättre inställningsmöjligheter eller bättre förinställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd att inte QT X har bättre inställningsmöjligheter eller bättre förinställningar.

Det är väl därför QuickTime 7 finns kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...