Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

DVD/CD-läsaren spottar på mig


Bjyrne

Rekommendera Poster

Tja. Har lite bekymmer med min iMac (i3 21.5") inköpt för ... ehm ... en dag sedan. Har installerat och haft mig med för mig nödvändiga program. Sen kom jag till att installera logic. Första skivan inga problem, andra skivan med Audio content 1 inga problem. Men sen började datorn bråka. Vägrade ta skiva 3 i installationsordningen, spottade ut den omgående. Avbröt installationen och då funkade första skivan (den ville ha första install skivan för att avsluta) Vidare så provade jag en DVD film och det gick utan problem.

Bootade om datorn och körde på nytt in Logic, installationsskivan gick utmärkt, men nu vägrade den ta redan vid skiva 2 (audio content 1) i installationsordningen. Blir mycket irriterad eftersom datorn är helt sprillans ny, och det första man vill göra är ju inte att skicka den på service eller släpa den till butiken igen. Anyway, tänkte bara höra här om detta är ett kännt fenomen hos iMac? Finns det någon uppgradering för att lösa det eller är det ringa supporten imorgon som gäller?

 

Tacksam för svar och ber om ursäkt för luddigt inlägg

 

Mvh

Björn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontrollera först installationsskivorna innan du kontrollerar något annat! Är de verkligen felfria?

Program -> Verktygsprogram ->Skivverktyg och sen välj skivan -> välj kontrollera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontrollera först installationsskivorna innan du kontrollerar något annat! Är de verkligen felfria?

Program -> Verktygsprogram ->Skivverktyg och sen välj skivan -> välj kontrollera.

 

 

Har installerat med samma skivor 2 gånger tidigare, dom är fortarande fria från repor. Fenomenet har även skett med DVD och CD skivor, original och brända. Jag tar för givet att jag fått en defekt läsare, blir till att ringa till supporten och tjura imorgon =) Detta får bara inte ske, för dom pengarna, makalöst, min första Apple dator också.. Snacka om att det är upp till supporten att höjja min tankar om deras varumärke nu haha =D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skivorna kan vara skadade även om du inte ser några repor. Men det är ju möjligt att läsaren i iMac'en trasig. Tråkigt att du får problem med en helt ny dator. Hoppas att ditt problem löser sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skivorna kan vara skadade även om du inte ser några repor. Men det är ju möjligt att läsaren i iMac'en trasig. Tråkigt att du får problem med en helt ny dator. Hoppas att ditt problem löser sig.

 

Inte ofta det händer dock, tror jag råkat ut för det en gång med ett xbox lir =) Problemet löste sig efter att jag suttit i telefon med apple supporten och försökt tills vi insett att problemet ligger i hårdvaran. Så jag åkte till Mediamarkt och bytte till en annan. Utbytesdatorn fungerar fantastiskt bra, har installerat in hela logic utan något strul med cd läsaren. Skönt att det gick så smidigt med bytet. Har haft problem med mediamarkt förr (med den trasiga xboxskivan)

 

Slutet gott allting gott...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...