Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Låsa upp iPhone 4 bunden till 3 - några problem?


ollebacken60@hotmail.com

Rekommendera Poster

ollebacken60@hotmail.com

Hej!

 

Jag har en fråga som kanske är självklar för många men inte för mig. Går det idag bra att låsa upp en iPhone 4 som är bunden till 3 (tre)? Går detta att göra själv utan problem eller är det värt att betala för upplåsning och vad kostar det i sådana fall?

 

Mvh

 

Pär

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig att 3 tog bort upplåsning av iphone första dagen typ, tror du måste vänta 12 månader lr köpa en upplåsningskod från en hemsida för 1000 kr mins ej namnet dock. Lr varför inte JBa lurren :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ollebacken60@hotmail.com

Hej

 

Tack för svar. Jo, absolut, JBa är ett bra alternativ, är det Ultrasn0w som gäller fortfarande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Tre låser upp mobilen för 350kr, när som helst. Ring till kundtjänst och säg att du vill ta bort operatörslåset och uppge ditt IMEI nummer som du kan hitta under inställningar > allmänt > om. Då skickar dom ett "okej för upplåsning" till Apple som i sin tur skickar ut det till ditt iTunes när du kopplar in mobilen. Kostnaden läggs på din faktura.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Tre låser upp mobilen för 350kr, när som helst. Ring till kundtjänst och säg att du vill ta bort operatörslåset och uppge ditt IMEI nummer som du kan hitta under inställningar > allmänt > om. Då skickar dom ett "okej för upplåsning" till Apple som i sin tur skickar ut det till ditt iTunes när du kopplar in mobilen. Kostnaden läggs på din faktura.

 

Fungerar det verkligen? Köpte en telefon på blocket. Kan jag låsa upp den genom att ringa tre då ??

Har dom inte tagit bort det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar det verkligen? Köpte en telefon på blocket. Kan jag låsa upp den genom att ringa tre då ??

Har dom inte tagit bort det?

 

Den som ursprungligen köpte telefonen måste ringa operatören för att be om upplåsning.

Detta gäller för Telia-kunder och med sannolikhet andra operatörer också.

Men, du kan alltid ringa och fråga 3 kundtjänst. Ringer du från mobil med simkort från 3 så ringer du 300 för kundtjänst. Från övriga telefoner ringer du till 020-33 33 33.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...