Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

App för egen receptsamling


AndreasBB

Rekommendera Poster

Hej,

 

Nu har jag letat och letat men utan att lyckas hitta den app jag vill. Det kan bara inte vara så att jag är den första som efterfrågar denna typ av app (!?).

 

Vad jag är på jakt efter är en app där jag kan spara min egna receptsamling, that's it. Det närmsta jag har kommit är appen "Kokaihop" men jag är inte intresserad av att få en massa andra recept på köpet utan jag vill bara kunna samla mina egna, som jag manuellt själv väljer att registrera in i appen. Men denna, i mina ögon, enkla app verkar inte existera. :(

 

Därför vädjar jag till er. Kanske känner någon av er till en app som löser mitt "problem". Om appen dessutom innehåller en funktion som gör att jag kan kategorisera mina recept och/eller skapa automatiska inköpslistor så skulle det vara kanon! :)

 

Ni får alla ha en fin dag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja om du vill ha det mer manuellt så kan du kanske testa Awesome Note. Hittar du något bra recept på nätet så kopiera bara in texten i appen. Där kan du också skapa olika mappar för olika typer av recept om du vill :)

Appen syncar också med Evernote och Google Docs.

 

Dessvärre automatiserade köplistor finns ej i denna :/

 

 

(Awesome note kan användas till allt du vill anteckna, bli påmind om och kan även lägga till bilder i texterna, m.m)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag letar efter exakt samma sak. Funderar på att köpa en Ipod touch, men kommer inte att göra det innan jag hittar en bra app för egna recept (d.v.s recept från fysiska kokböcker) och med shoppinglista-funktion.

 

Med tanke på hur många kokböcker som produceras och köps i Sverige så måste det ju finnas en marknad för denna typ av program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bento finns om man vill göra en liten egen databas. Lägg upp en textruta och kopiera in receptet. Lägg upp en ruta för bilder om du vill ha det på maträtten. Lägg till en ruta för webbplatser och spara dom. Sökfunktion finns så att man lätt kan hitta det man söker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Har också letat länge efter en sådan app!

För ett par veckor sedan hittade jag "veckans meny" som fungerar till ipad.

 

Har fungerat smidigt för mig och min sambo för att samla recept men även planera veckans mat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...