Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Underligheter i iPhoto 11 – Dela e-post


martinolof

Rekommendera Poster

Frågor angående ”e-posta bilder direkt från iPhoto” via Dela e-post

 

1.Första frågan : Hur tillägga fler än en e-mail mottagare? Efter att du angett första mottagaren, följer iPhoto 11 ej standarden i Mail. Klicka före den första mottagaren + sökbokstav, inte efter som i Mail – efter första mottagaren. Varför?

 

2.Om du vill att mottagaren ska kunna använda de bilder du skickar, och inte bara visa dem i temat - markerar du "Bifoga bilder till brev". IPhoto 11 genererar 2 bilagor. Mottagaren skall

- först öppna Spara-knappen (nedtryckt !)

- välja en zip-fil och sedan

- Importera till iPhoto 11 de zippade filerna från en Pictures folder.

- Varför så omständligt – jämför med iPhoto 09 /Skicka e-post ? Där går allt i ett steg!!

 

3.I mitt fall, där jag valt att skicka en dold bilaga till Mail – hamnar e-mailet i min skräptunna. Jag finns upplagd i adressboken. Var det meningen??

 

4.Texten i ”Platshållartexten” (vilken skön översättning) ger inte plats för längre hälsningar – max ca 5 rader.

 

5.När jag dessutom fick kämpa med att tyda nedanstående felmeddelande – var intrycket av ”förbättringar” i iPhoto 11 inte så imponerande.

 

Tacksam för kommentarer och svar

 

Martin

post-11638-040547400 1291748613_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag började skriva på svar till frågorna men förstod att det inte var frågor utan mer kommentarer. Är det något du egentligen undrar?

 

Du kan lägga till en till mottagare genom att klicka på enter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era svar.

 

Fråga1 till mrEmilK: Hittar inte var "Enheten" ligger? Normalt är standarden att mottagare läggs i "Till"-fältet.

 

Fråga2 till mrEmilK: Varför hamnar den dolda mottagaren i "Skräp"?

 

Tack Joel att du placerade fråga i rätt avdelning. Märkte för sent mitt misstag men då hittade jag ingen återvändo.

 

Saknar era kommentarer på egenheterna i Dela e-post!

 

 

Hälsningar

 

Martin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Skriv in första mottagaren i "tillfältet" och tryck på enter så kan du börja skriva på nästa namn eller adress. post-43134-018272600 1291825475_thumb.png

 

2. Jag vet inte varför den hamnar i skräpmappen, kolla inställningarna för skräpmappen och sök lite på forumet på liknande problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...