Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Lite frågor om World of Warcraft


VictorQuick

Rekommendera Poster

tja, jag undrar hur man gör om man tänkt sig skaffa wow.

har provat 10 dagar gratis och vill nu uppgradera till hela spelet inklusive den nya expansionen. men då måste man ha alla gamla expansioner med eller?

kollade på blissard store men hitta bara spelen till PC. någon som vet hur jag ska gå till väga?

tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blizzard levererar Mac och PC versionen på samma skivor. Du riskerar inte att köpa fel. Du måste köpa alla paket om du vill köra senaste expansionen. Men du kan börja med första versionen av World of Warcraft. Men om du har ett konto med expansioner kopplade till sig så måste den dator du spelar på minst ha samma expansion installerad.

Men om jag får rekommendera så köp alla expansioner på en gång. Det kommer till saker som du har nytta av att få tillgång till redan från början.

Alla expansioner har en kod som du måste registrera. Men du behöver inte installera alla skivor som tur är. När jag köpte ny dator så behövde jag bara installera Wrath of the Lich king. De tidigare kom med i alla fall. Möjligen kan man göra samma sak med Cataclysm.

 

I kortet så behöver du alla tidigare expansioner vilket ger totalt fyra paket. Lycka till njut av vägen till 85. Jäkta inte utan försök läsa quest serierna. När eller om du gör fler gubbar så kan du rusa igenom de delar du redan gjort men dra ner på tempot när du träffar på nya saker.

 

Jag har suttit fast sedan det kom och gillar det fortfarande. Det är en drog. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ladda ned senaste expensionen på nätet också. Tryck bara på digital purchase på catalysm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Om du bara kör på det vanliga wow så kan du bara skapa dig vissa raser och klasser (dom som släpptes då), plus att du bara kan bli level 60.

Lägger du till The Burning Crusade så kan du levla till 70, och du får 2 nya raser. Med Wrath of the lich king får du en ny klass, Death Knight, vilket dock kräver en karaktär på level 55 åtminstone. Med Wotlk kan du även levla till 80.

 

Så det går att bara köpa en om man inte riktigt har fastnat än, och se hur spelet verkar med tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...