Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jailbreak på Iphone4, bra eller dåligt?


chillymost

Rekommendera Poster

Hej!

Att Jailbreaka en Iphone ex. Iphone 4. Vad för konsekvenser ger de, har hört att garantin försvinner? o.s.v. Behöver mer kött på benen om de bra och de dåliga med att Jailbreaka Iphone! ;) Finns det någon anledning att Jailbreake Iphone 4?, allt med att byta bakgrundsbild o.s.v som man inte kunde med 3gs kan man med 4an ju!... eller hur? De är väl gratis apps då som är fördelen!

Ge mig fakta om detta, vore kul att få veta!

Tack på förhand

// Chillymost

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har iofs ingen Iphone 4 men jag jailbreakar min 3GS för att kunna använda andra teman och ljud samt för att ta bort begränsningen på 3G data som Apple tycker alla ska ha ;)

Piratkopiering orkar jag inte mecka med då apparna är så jäkla billiga ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Jag funderar på att JB min iPhone 4.... Har verkligen inte bestämt mig än dock! Det som jag är mest sugen på är att kunna ha fem ikoner på docken och att kunna ha den i landskapsläge när man är på start skärmen som på en iPad! Trist att det har varit så lite respons.... :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Många fördelar med jailbreak tycker jag. Du får massa mera inställningsmöjligheter som är guld värda. Något jag inte kan vara utan är sbs settings: kör att du endast med en swipe kommer åt att stänga av eller slå på wifi,blåtand,3G etc.

Sedan finns det en annan bra funktion med rättstavningen i luren, den byter inte automatiskt utan jag måste trycka på ordet OM jag vill byta ut ordet.

Denna lista skulle jag kunna göra hur lång som helst egentligen men att breaka är ju upp till var och en,men frågar du mig så skulle jag rekommendera det. Blir en Iphone på steroider:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...