Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ta bort bilder ur iPad


EDJ

Rekommendera Poster

Hej alla,

Har en liten fundering på om det enda sättet att radera bilder i iPad är att se till att mappen som skall synkas innehåller de bilder man vill ha och inga andra.

Hittar ingen papperskorg att slänga bilderna i.

 

Tacksam för svar. Mvh, Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se till att det ligger rätt bilder i mappen som du synkar.

Du kan inte radera på iPaden..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo du kan radera....om du väljer att se alla bilder som miniatyrer och sedan trycker på pilknappen uppe till höger får du fram en ruta där du väljer bilder och sedan trycker radera.

OBS det funkar bara med sparade bilder inte med synkade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Jo du kan radera....om du väljer att se alla bilder som miniatyrer och sedan trycker på pilknappen uppe till höger får du fram en ruta där du väljer bilder och sedan trycker radera.

OBS det funkar bara med sparade bilder inte med synkade.

Det är synd att det inte fungerar med synkade bilder men man kan förstå varför det är så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Jatack, det var ju muntert! Hur tar jag bort bilder från iPad som faktiskt är synkade? Det måste ju gå på något sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Någon som kan tipsa om hur man enklast tar bort bilder både från iPaden och Bildströmen... Bilder som jag raderar från iPaden ligger kvar i Bildströmen och tar jag bara bort bilder från Bildströmen ligger de kvar i iPaden... Detta betyder att jag måste sortera ut bilder två gånger, antingen på iPaden eller både i iPaden och på min Mac. Som fotograf samlar jag på mig hundratals bilder om dagen och då fylls iPaden snabbt upp. Att sortera bilder är inte det roligaste jag vet och att då behöva göra det två gånger gör inte vardagen bättre precis. Tycker detta är rätt idiotiskt faktiskt - men jag hoppas jag har fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som kan tipsa om hur man enklast tar bort bilder både från iPaden och Bildströmen... Bilder som jag raderar från iPaden ligger kvar i Bildströmen och tar jag bara bort bilder från Bildströmen ligger de kvar i iPaden... Detta betyder att jag måste sortera ut bilder två gånger, antingen på iPaden eller både i iPaden och på min Mac. Som fotograf samlar jag på mig hundratals bilder om dagen och då fylls iPaden snabbt upp. Att sortera bilder är inte det roligaste jag vet och att då behöva göra det två gånger gör inte vardagen bättre precis. Tycker detta är rätt idiotiskt faktiskt - men jag hoppas jag har fel.

 

Ja du har fel, bildströmmen är för att synca bilder mellan olika enheter så använder du inte den så stäng av den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Ja du har fel, bildströmmen är för att synca bilder mellan olika enheter så använder du inte den så stäng av den.

 

Nej. Jag har system 5.1 och bildströmmen är avstängd (har aldrig varit på), och kan ändå inte radera importerade bilder. Det är ett akut problem eftersom den nu är full.

Lutar åt att enda chanden av bli av med bilderna är att återställa allt till noll.

Är Appleanhängare sedan länge men det här är ju idiotiskt. Liksom en del annat främst kring iPhone/iPad.

 

Valde iPad för Pages/Numbers/Keynote - annars hade jag hellre haft en Andriod, med USB-ingång, ett vettigt och transparent filsystem, flash, möjlighet att hantera bilagor i eposten, kunna skriva ut på valfri skrivare - inte bara ett fåtal HP-skrivare, möjlighet att ladda ned PDF-er från nätet, alternativa tangentbord mm - några av de saker jag ser som brister i iPad. :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bidströmmen tömms genom att gå in på iCloud.com via en webbläsare och logga in. Sedan klickar man på inställningar - avancerat - återställ bildström.

 

Kan det vara så att bildströmmen är påslagen på din dator? Om den är det så stängs den av via Systeminställningar - iCloud.

Kan vara därför du får dublbletter?

 

Det finns ju en marknad för begagnade Apple prylar så sälj dom o köp det du vill ha. Verka som du är Irreterrande större delade av dagen pga av dina iOS prylar.

 

Du kanske behöver en laptop istället för en platta? då dom är lite begränsade...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej. Jag har system 5.1 och bildströmmen är avstängd (har aldrig varit på)...

 

Men bilströmmen kan ju inte vara full med kort om den inte har varit aktiv, det borde man ha läst om en hel del om det skulle ha funnits en bugg som de.

 

...möjlighet att ladda ned PDF-er från nätet, alternativa tangentbord mm - några av de saker jag ser som brister i iPad. :angry:

 

Det var ju konstigt, jag gör de dagligen från min iPad. Håller nog med Jontboy angående att du kanske borde skaffa en laptop istället, eller skaffa en utbildning hos någon som säljer iPad's....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...