Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem att öppna .doc från Open office i Pages


Knallle

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag använde innan Open Office, men bytte för ett tag sedan upp mig till iWork. Dock kan jag inte öppna .doc-filer, som jag skapat med Open Office, i Pages. Följande ruta kommer upp på fönstret:

 

http://d.imagehost.o...-05_kl_10_57_28

 

Finns det en lösning på problemet? Det är inte direkt en smidig lösning att behöva öppna filer i Open Office för att kunna skriva i Pages.

 

//Kalle

 

Edit: Har nu även testat att öppna .doc-filer skapade i MS Word. De fungerar inte heller. Dock fungerar .dof-filer skapade med Pages.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör en säker start av datorn för att göra självservice. Det är något som stör den.

Säker start inititeras genom att du håller nere en skift-tangent medan du startar datorn.

Under uppstarten kommer nu Macen att gå igenom sig själv och genomföra flera rensningar.

När datorn är igång igen så kan du starta om datorn.

 

Vanligaste källan till fel på en Mac är att man har hämtat hem ett program eller systemtillägg som inte följer Apples programmeringsrekommendationer. Och då kan massa skumma saker hända, särskilt om man har uppdaterat något i systemet nyligen.

 

Pages använder den inbyggda doc-läsaren i Mac OS X.

I Pages 09 / iWork 09 så öppnar jag obehindrat doc-filer som är version 1997 t o m X.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...