Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Viber


UppiNorr

Rekommendera Poster

Säger bara: KOLLA IN DEN APPEN! :-) Gratis samtal worldwide, dessutom är själva appen helt gratis! Nästan för bra för att vara sant! Grymt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringa via 3G och wifi likt Skype men så mycket smidigare. Testa=)

Finns redan en tråd som tipsar om Viber. Slår ihop. /moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kommer man till den tråden då?

 

Ehh, du är i den just nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Räknas detta som ip-telefoni?

2. Kommer man åka på kostnader om man använder Tele2 som jag?

3. Får man betala även om man är på wifi eller gäller det bara på 3G när man använder datatrafik?

 

Tack :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet hur man får den att "ladda om" för att hitta de som nyligen installerat programmet?

(Har en kompis som har installerat det, men han dyker inte upp på min lista över de som har Viber så när jag klickar på hans nummer ringer telefonen upp på det vanliga/dyra sättet.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet hur man får den att "ladda om" för att hitta de som nyligen installerat programmet?

(Har en kompis som har installerat det, men han dyker inte upp på min lista över de som har Viber så när jag klickar på hans nummer ringer telefonen upp på det vanliga/dyra sättet.)

 

Jäpp. En barnsjukdom. Den klarar inte prefix. Workaround tills vidare: I appen, gå in i listan där alla Viber-kontakter skall finnas listade. Tryck "+" för att lägga till en kontakt. Skriv då in en kontakt som du vet har Viber med mobilnummer utan prefix, alltså inte ex. +46 utan 07X osv. Tryck Done och vips så kommer listan laddas om. Sen kan du ta bort den temporära kontakten. De andra ligger kvar.

 

Buggfix lär komma snart. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jäpp. En barnsjukdom. Den klarar inte prefix. Workaround tills vidare: I appen, gå in i listan där alla Viber-kontakter skall finnas listade. Tryck "+" för att lägga till en kontakt. Skriv då in en kontakt som du vet har Viber med mobilnummer utan prefix, alltså inte ex. +46 utan 07X osv. Tryck Done och vips så kommer listan laddas om. Sen kan du ta bort den temporära kontakten. De andra ligger kvar.

 

Buggfix lär komma snart. Lycka till!

Sedär! Tack så mycket!

 

(Klantigt att de inte tänkt på landsprefix. Det är ju utlandsnumren man vill använda appen för. :rolleyes: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så lite så. :) Jo, men man får kanske ha lite överseende med en helt nybakad App. Rätt populär då den klättrat till förstaplatsen på nolltid. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det ngn hake med att använda Viber på en iPhone med Telia abonnemang?

Vad är skillnaden gentemot Skype??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det ngn hake med att använda Viber på en iPhone med Telia abonnemang?

Vad är skillnaden gentemot Skype??

 

Ingen hake. Enklare, smidigare och bättre helt enkelt i mitt tycke. Jag kör med Telia, funkar fint men då appen är ny så behövs givetvis ett gäng buggfixar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med, detta är en smidig app. Samma som skype egentligen men enklare. Fast fungerar ju bara med iphone (tror jag).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har haft många samtal som bryts osv med Viber, men när det funkar så funkar det bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

har haft lite problem med när jag pratar med dom som har iphone 3G, men kanske att appen är lite halvbuggig ännu.

Annars funkar den klockrent.

 

Iofs, skulle önska man kunde integrera en knapp i befintliga adressboken så man slipper ha 2.

Sen om man kunde välja en egen ringsignal så skulle det vara rätt bra... kass som f-n den som är nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet hur mycket data per minut det drar?

 

Tillverkarna hävdar 480 KB per minut (240 KB upp+ner). För att sätta i perspektiv: Med telias surf (1 GB/månad) kan du alltså prata drygt 30 timmar över 3G innan dom stryper bandbredden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon mer än jag som stör sig på att meddelandena från Viber försvinner när man "öppnar" telefonen? Eller finns de att hita någonstans? Jag hör sällan det lilla ljudet och sen när jag sliter upp luren för att ringa eller surfa, så hinner inte hjärnan stoppa fingret och - swooosh så har jag öppnat telefonen och meddelandet är borta innan jag kunnat läsa det... :irriteradtjej:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Jag har exakt samma problem med att viber missar några ur kontaklistan som har viber o missar även när nån kontakt skaffat viber. Har prövat de som skrivits här ovanför o att ta bort appen och sen sätta tillbaka den. Inget funkar, hur uppdaterar man appen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har exakt samma problem med att viber missar några ur kontaklistan som har viber o missar även när nån kontakt skaffat viber. Har prövat de som skrivits här ovanför o att ta bort appen och sen sätta tillbaka den. Inget funkar, hur uppdaterar man appen?

Det tipsas ovan om att lägga till en kontakt. Det funkade för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Någon som har någon aning hur många mb/min som går åt på ett samtal? Hittar ingenting om detta :S

Tacksom för svar!

 

Heuz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är redan besvarat i tråden, kolla inlägg #19

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Vad innebär Telias "förbud" mot ip-telefoni över 3G med appar som Viber och Skype ?

 

Kan man inte använda ip-telefoni alls, är det helt spärrat, om man inte har deras dyrare abonnemang där det tillåts? Eller kan det tillkomma extra kostnader om jag råkar ringa med Viber över 3g-nätet?

Eftersom det står att det inte är tillåtet så vill man inte gärna prova heller.

Jag missade detta helt när jag skaffade abonnemanget, men jag inser att det är helt totalt vansinne att jag inte får göra vad jag vill med mina 5gb data. Dom tjänar ju redan sina 499:- i månaden på mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...