Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur använder jag Handbrake?


Helgeelg6804

Rekommendera Poster

Hej

Hur fungerar handbrake? Jag kan inte få den att funka. Försöker att kopiera en film och klickar på source. Samt väljer filmen. Programmet säger då att den inte hittar vlc player. Är det någon som kan steg för steg tala om hur man skall gå till väga så vore jag väldigt tacksam för hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar. Det funkar nu. Då uppstår ju förstås nästa fråga. Hur gör man sedan för att få över den till iPad och skall man lagra den i appleTv format eller i vilket format skall man lagra?

Kanske dum fråga men i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att göra frågelistan lite längre. Tar det lika lång tid för programmet att kopiera filmen som filmen är lång? Eller kan jag ha gjort något fel vid kopieringen? Filmen som jag skall kopiera är 1h,23 min lång och programmet säger att det tar 1h 23min att kopiera:sarcastic:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Handbrake kodar om filmen från det format den har, till ett format som iTunes kan hantera. Vad du vill ha för format eller kvalitet på den bestämmer du själv utifrån de profiler som finns. Det är normalt att det tar minst lika lång tid som filmen är lång att omkoda filmen, för varje ruta måste analyseras och komprimeras till ett nytt format. De förinställda profilerna ger dig en möjlighet att välja redan framtagna inställningar, men ju mer du lär dig om omkodning desto mer kan du ställa in själv. Börja med Apple TV-format och sök dig fram till den kvalitet du är ute efter.

 

Lycka till!

 

/E

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingemar Ragnemalm

Jag upplever att nyare versioner av Handbrake är mycket långsammare än de gamla, så jag har både 0.7 och 0.9. 0.7 klarar inte alla skivor och gör fel ibland, men det går så mycket fortare att det känns som om det lönar sig.

 

Omkodningen tar oftast mindre tid än filmen är lång, i alla fall med 0.7. Inte mycket mindre, nånstans mellan 1/2 och 3/4 av tiden. Det beror förstås på vad för dator man kör på, men jag menar på en 2-kärnors Core2Duo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag upplever att nyare versioner av Handbrake är mycket långsammare än de gamla, så jag har både 0.7 och 0.9. 0.7 klarar inte alla skivor och gör fel ibland, men det går så mycket fortare att det känns som om det lönar sig.

jag håller med! och ofta funkar det inte alls längre. när handbrake ska läsa in dvd:n så står den bara och tuggar och inget händer på typ 20 minuter och sen lägger det av. har testat flera olika dvd men det går inte. i de gamla versionerna funkade det hur bra som helst. jag har testat både 64 och 32-bitars versionerna, de senaste. nån annan som också har det problemet och som har nåt tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...