Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Returnera "öppnad" Macbook air?


bstrm

Rekommendera Poster

Hej, jag undrar om det är möjligt att returnera en mba 11" som jag öppnat och använt? Fick den igår, märker att plasten runt gångjärnen "knäpper" lite när man tar upp datorn eller tar i själva locket och ska stänga skärmen, väääldigt störande och något som jag antagligen alltid kommer störa mig på så lämnar hellre tillbaka den. Går detta eller gäller det på endast oöppnade produkter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror på. Har du köpt den i en affär (över disk) så är det inte säkert att du får lämna tillbaka den.

 

Har köpt på nätet så har du 14 dagars returrätt. Du har rätt att undersöka produkten (för hur skulle du annars veta om den passar dina behov), men du måste vara rädd om den och packa ner den på samma sätt som när den kom. Du är skyldig att betala returfrakten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror på. Har du köpt den i en affär (över disk) så är det inte säkert att du får lämna tillbaka den.

 

Har köpt på nätet så har du 14 dagars returrätt. Du har rätt att undersöka produkten (för hur skulle du annars veta om den passar dina behov), men du måste vara rädd om den och packa ner den på samma sätt som när den kom. Du är skyldig att betala returfrakten.

 

Köpt genom applestore, men då borde det gå alltså? ringer kundtjänst direkt då.

 

Gick tydligen bra, och behövde inte betala returfrakt hellre tydligen, bra support :) Men synd att bli utan en MBA, helt grym dator i övrigt och får min gamla macbook pro 13" alu att se väldigt gammal ut :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej, jag undrar om det är möjligt att returnera en mba 11" som jag öppnat och använt? Fick den igår, märker att plasten runt gångjärnen "knäpper" lite när man tar upp datorn eller tar i själva locket och ska stänga skärmen, väääldigt störande och något som jag antagligen alltid kommer störa mig på så lämnar hellre tillbaka den. Går detta eller gäller det på endast oöppnade produkter?

 

Eeeh? Det låter som att du har fått ett måndagsex. Du skulle ha knatat in hos en service provider och hävdat fabrikationsfel istället, så hade de fixat det / bytt ut den, åt dig gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du fortfarande vill ha en MBA så är väl det vettigaste att häva köpet (distansköp) och köpa en ny? Slippa strul med att den ska in på service osv.

 

Enda nackdelen är väl att du kan få vänta på att få tillbaka dina pengar för dator 1,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...