Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Spotify- premium eller ej på Iphone 4?

one_iphone 4

Recommended Posts

Har en iphone 4 med tre's mobila surfabonnemang, varför måste man köra men Spotyfi Premium???? inte ens när jag ligger på Wifi funkar gratis versionen

tacksam för svar

//one

Man måste ha premium annars går det inte!

Jag har premium och då funkar det bara! Jag har provat!

Det kostar 99 kr per månad!

Om någon tycker det är DYRT med Spotify premium tycker jag dom kan tänka om! :toodeloo::laserbok:

Jag själv lägger hellre pengar på en radioenhet till min iPhone.

För att spotify kostar att använda på mobila enheter. Gillar du itne det så kan du alltid synka din musik från itunes istället. Det är det jag gör.

Jag gissar att det inte går att köra gratisversionen i mobilen för att Spotify får in mycket mer pengar på premium än på reklam. Inte särskilt konstigt egentligen, de ser till att ge fler möjligheter för premiumanvändare för att få över så många som möjligt dit.

Jag skaffade premium några månader innan jag köpte iphone, tyckte det var värt det redan då att slippa all reklam.

Själv lägger ja hellre 99 kr / mån på en CD som ja kan lyssna på i många år istället för Spotify.

Där har man ju bara 30 dagar på sig att lyssna för 99 kr.

Länge leve plattan! 

Själv lägger ja hellre 99 kr / mån på en CD som ja kan lyssna på i många år istället för Spotify.

Där har man ju bara 30 dagar på sig att lyssna för 99 kr.

Länge leve plattan! 

Vad skönt att höra att det finns fler än jag som fortfarande köper CD-skivor. Jag kan känna att det kan vara lite onödigt att ständigt ligga och ladda ner musik som man kanske till och med redan har hemma. Jag antar att det går åt ganska mycket el för de servrar och basstationer som ständigt ska ligga och sända iväg musik. Men om man hela tiden vill lyssna på nya låtar så är Spotify smidigt. I det fallet är inte 99:- i månaden särskilt dyrt. Jag skulle faktiskt vilja säga att det är riktigt billigt för en sådan tjänst.

Jag gissar att det inte går att köra gratisversionen i mobilen för att Spotify får in mycket mer pengar på premium än på reklam. Inte särskilt konstigt egentligen, de ser till att ge fler möjligheter för premiumanvändare för att få över så många som möjligt dit.

Den främsta förklaringen är dock att Apple inte godkänt gratisversionen i App Store. Vilket kan ha olika skäl, men såklart är konkurrensen mot iTunes Store ett argument. Sen är ju Apple ett amerikanskt företag (kraftigt fokus på USA-marknaden) och då mobilnätet däröver inte är av toppkvalitet så kanske en annan anledning är att värna om användarupplevelsen. För om iPhone segar så kommer 95% att klaga på Apple, inte på Spotify ...

Den främsta förklaringen är dock att Apple inte godkänt gratisversionen i App Store. Vilket kan ha olika skäl, men såklart är konkurrensen mot iTunes Store ett argument. Sen är ju Apple ett amerikanskt företag (kraftigt fokus på USA-marknaden) och då mobilnätet däröver inte är av toppkvalitet så kanske en annan anledning är att värna om användarupplevelsen. För om iPhone segar så kommer 95% att klaga på Apple, inte på Spotify ...

Felfelfel. Det är spotify som bestämt sig för att mobilklienten ska vara exklusiv för premiumanvändare, helt enkelt för att det är ett argument för fler att betala.

Felfelfel. Det är spotify som bestämt sig för att mobilklienten ska vara exklusiv för premiumanvändare, helt enkelt för att det är ett argument för fler att betala.

OK, men det kan ju vara så att de hade på känn att Apple ändå inte skulle godkänna gratisvarianten?

OK, men det kan ju vara så att de hade på känn att Apple ändå inte skulle godkänna gratisvarianten?

Fast mobilklienterna för android och symbian kräver även de att man har premiumkonto.

Att Spotify kostar pengar har absolut inget med apple att göra.

Appen är ju faktiskt gratis att ladda ner från appstore, men du kan inte logga in i den om du inte har ett premium-konto.

Vad skönt att höra att det finns fler än jag som fortfarande köper CD-skivor. Jag kan känna att det kan vara lite onödigt att ständigt ligga och ladda ner musik som man kanske till och med redan har hemma. Jag antar att det går åt ganska mycket el för de servrar och basstationer som ständigt ska ligga och sända iväg musik. Men om man hela tiden vill lyssna på nya låtar så är Spotify smidigt. I det fallet är inte 99:- i månaden särskilt dyrt. Jag skulle faktiskt vilja säga att det är riktigt billigt för en sådan tjänst.

Jag kan ju åxå tillägga att jag fortfarande köper Vinyl eftersom den musiken jag lyssnar på är inspelad på 80-90 tal.

Dessutom är ljudet betydligt bättre (som mer dynamik) många gånger på Vinyl jämfört med CD.

Det krävs ju dock att man har bra vinylspelare osv naturligtvis.

Spotify´s streaming använder MP3 format med högst 320 kbit/sec i 44.1Khz om man har tur.

Det är oftast mycket sämre kvalitet dessvärre oavsett om man har Premiumkonto.

Förklaringen till det är att inte all musik i deras databas ligger i i det högsta formatet.

Visst är Spotify trevligt att använda på resande fot i mobilen, men hemma blir det Vinyl / CD. biggrin.gif

Tackar alla för visat intresse :)

Får nog bli att spara ner sina spellistor i Spotyfi och sedan lyfta in dem i Itunes osv.. känner ju inte för att lägga 1200:-/år på något som är gratis egentligen!!!

//one

Tackar alla för visat intresse :)

Får nog bli att spara ner sina spellistor i Spotyfi och sedan lyfta in dem i Itunes osv.. känner ju inte för att lägga 1200:-/år på något som är gratis egentligen!!!

//one

Gratis och gratis...

Hur menar du att du tänkte "lyfta in dem i itunes"? Tänker du spela in varenda låt du har på Spotify? Det kan ta sin lilla tid

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...