Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med internet över 3G med iPhone 4 efter 4.2 update


Pascoe

Rekommendera Poster

Vilket låter smått osannolikt. Inte omöjligt, bara väldigt... konstigt.

 

Har Du exakt samma symptom som vi andra hade?

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 230
  • Created
  • Senaste svar
challelito

Har iphone 4 version 4.3.3 (8J2) och har aldrig tidigare haft några problem överhuvudtaget. Nu har jag upplevt problemen som skrivs om i denna tråd, varvid jag sökte google och hittade just denna. Den söker och söker och efter nån minut så kan det komma upp "ingen internet anslutning" eller liknande. Nån gång så hade jag full 3G och när jag gick in på en internetsida så blev det helt plötsligt "ingen service". Den byter även vääääääääldigt ofta från full tele2 3G till tele2 SE med en prick bredvid.

 

Detta är väl samma problem som beskrivs i denna tråd?

 

Det gäller tele2 alltså. Så konstigt att den ens får för sig att byta från full 3G och även när den har full 3G så vill den ändå inte ladda nån sida. När man testat starta om telefonen och liknande saker så kan det fungera felfritt i nån minut tills samma problem börjar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja precis samma problem som alla hade med 4.2.1, men min dumma iFåne har inte fått problemet löst,

 

min iFåne 4 beter sig precis som om jag konstant satt på ett tåg i 200km/h ( datan hinner inte med tar ett tag för den att reagera o ta emot ) sen helt plötsligt så åker tåget in i en tunnel o datan slutar att hämtas helt, ( Safari förlorar kontakten med servern, spotify stannar i offline mode, eventuellt strömmande poddar stannar upp ), MEN jag sitter inte på ett tåg.... jag sitter mitt i malmö på min praktik med full 3G täckning 24/7...

 

jag kan stänga av o på flightmode hur mkt jag vill det men hjälper inte... KANSKE tre eller fyra omstartningar hjälper eller HOME+SLEEP... men palla liksom, efter 5 minuter r det likadant igen ! segt lr inget nätverk alls! dock alltid täckning ;) dock alltid 3G...

 

btw EDGE har inte alls dessa problemen, det r segare ja, men stabilt ! J-vla- 3G skit !

 

detta r helt sjukt, får nog skicka in den iallafall om ni inte kan komma på nåt bättre?

 

iBlame både Apple o Telia ! -.-

 

/ Chriz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stoffe1975

Hej alla!

Ny medlem på denna sajten:)

 

Har en Iphone 4 sedan augusti 2010 och för ca 3 veckor sedan började likadana problem för mig. Version på iOS 4.3.3

WiFi funkar klockrent (både hemma och på jobbet), men så fort man går utanför den täckningen så tar inte 3G:n över som den alltid gjort innan. Jag har Telenor som operatör och de verkar inte ha någon lösning på problemet.

Startar jag om telefonen eller återställer nätverksinställningarna så funkar 3G:n ett tag. Oftast tills jag kommer hem och WiFi kopplas in och när jag sedan lämnar huset funkar inte nätet alls. Det står bara Telenor SE i displayen (inte ens den där runda pricken som ibland är bredvid kommer upp).

Igår gjorde jag en totalåterställning på rekommendation av Telenor, men utan framgång. Ska ringa dom igen och berätta att det inte gjorde nån skillnad!

 

Det som ändrades vid ungefär samma tidpunkt som problemen kom är att mitt abonemang ändrades från privat till företag, att abonnemangsformen gjordes om samt att jag fick ett tvillingkort (inte bytt kort i Iphonen utan fick en "jobb-mobil"). Inga andra ändringar har gjorts. Det kom inte i samband med någon uppdatering eller liknande.

 

Är riktigt irriterande detta!!

Min bror köpte en Iphone 4 för 2-3 veckor sedan och han har problem med att 3G-täckningen tappas bort i några sekunder då och då, men den kommer alltid tillbaka iaf...

Lägger jag hans och min bredvid varandra och stänger av WiFi:n på båda så går hans över till 3G men inte min.

Några andra som har något tips på vad det verkliga problemet är?

/Stoffe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Låter som om dina problem ligger hos telenor.

Kan det vara så enkelt att företagsabb har annan apn ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

UmeSverker

Det löste sig tror jag nu kör ja på hotspot på både laptops, iPads och andra iPhones

 

Härligt, verkar varit en uppdatering som behövdes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...