Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med internet över 3G med iPhone 4 efter 4.2 update


Pascoe

Rekommendera Poster

  • Svars 230
  • Created
  • Senaste svar
pelo_ensortijado

Superbra att ni håller ett öga här från Telias sida! Uppskattas verkligen! Man önskat fler (hrmmtele2hrmm) operatörer kunde ha samma öppna attityd!

 

Kanske är det dags för operatörerna att skaffa egna forum?! Jag menar telenor har ju chat support. Borde väl va lika enkelt att ha någon som övervakar ett forum som svarar på chatten. Dessutom kommer man ju att kunna söka bland gamla frågor och svar vilket skulle underlätta för telefonsupporten!! *tips*.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia har redan ett supportforum på sin hemsida.

 

Sedan vill även jag uttrycka min glädje över att representanter från Telia kommer hit och besvarar våra frågor! Det uppskattas väldigt mycket. Dock blir jag lite orolig när jag läser om att Du/ni har gjort en "felanmälan"... Min erfarenhet av felanmälningar inom företag är att det tar tid innan någon tittar på den, det tar tid innan någon bryr sig om den, det tar tid innan någon kollar upp problemet och det tar tid innan någon kommer med ett svar - positivt eller ej. Jag hoppas att det fungerar annorlunda inom Telia. Eller att Du/ni går in till De Som Är Kunniga och säger "Vafan, killar, här har vi kunder som säger sig ha problem med att koppla upp sig med sina iPhones, what's up with that?", så att kommunikationen blir så rak som möjligt - både inom Telia och ut till oss.

 

Befinner mig i centrala Halmstad för närvarande. Samma fördröjningsproblem här. Ena stunden går det snabbt att surfa. Andra stunden, oavsett om man är kvar på samma sajt eller går någon annanstans, börjar väntandet. Usch.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet om detta fördröjningsproblem finns beskrivet i Telias supportforum?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Jag har ännu inte fått något besked om vad det är som kan tänkas orsaka de problem ni beskriver men min felanmälan ligger nu hos mina kollegor ansvariga för terminaler som förhoppningsvis kan hitta vad som orsakar problem för just iPhone.

 

Som tidigare skrivet, mer information kommer i denna tråd så fort vi vet mer.

 

Med vänliga hälsningar

Thomas Lindmark

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som har lämnat in sin krånglande iPhone till Telia och fått den ersatt. Kan man få en ny direkt i butiken? funderar på att lämna in min nu, orkar inte med frustrationen längre!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cls: är inne på samma spår. Nu har det pågått under månader och egetligen har inget hänt!!

Det skulle verkligen ta emot och byta till android!!!!

 

Lämna in någon typ av namnlista till Telia?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderade innan på att ge Apple en chans och se om kommande iOS 4.3 kunde lösa problemet. Nu ryktas det att iOS 4.3 släpps först i slutet av februari, vilket innebär att man ska leva med denna frustration en månad till :detvarintejag:

 

Varför jag var inne på att lämna in min iPhone innan var pga. det där om chipet i telefonen (jag har MC603KS). Beror problemet på chipet så blir ju 3G problemet permanent! om inte nu iOS 4.3 löser det på något sätt.

 

En fråga till Telia, och jag hoppas ni svarar på den, har ni varit i kontakt med Apple kring detta problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Varför hacka på apple ?

Bara Telia har problem i sverige (vissa med tele2 upplever samma problem) men detta är inte konstigt då de delar nät.

har både iphone 3gs och en ip4 både med abb hos 3 och inga problem med surfen här inte.

Har inte heller hört att nån från telenor klagar (går i samma nät som 3)

Så byt inte iphone för android Byt Telia istället :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du, för min del är det svårt att byta ut Telia då mitt abonemang går först ut om två år. Det känns som jag har köpt grisen i säcken, på med dumstruten! :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MC605KS uppelever inga problem i Malmö (värnhem) (hade stora problem tidigare dock men bodde i Arlöv då) men i Växjö så får jag knappt 3G mottagning alls. Ligger på Edge näst intill hela tiden där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns som jag har köpt grisen i säcken, på med dumstruten! :(

 

Så ska Du inte alls se på det. Situationen just nu är ohållbar, men det var svårt att veta innan Du köpte mobilen och tecknade Dig för så lång tid. Telia är ju inte precis något skumraskföretag. Det vore en annan grej om Du hade tecknat Dig för en tvåårsprenumeration på silvervatten eller något annat trams och först därefter insett att Du blivit lurad (och borde vetat bättre).

 

Själv har jag lite mer än ett halvår kvar hos Telia. Jag byter ogärna, för jag gillar deras täckning och har nästan aldrig haft några problem med varken abonnemang eller annat, men om detta inte löser sig snart så ser jag mig tvingad att byta till Telenor eller (ryyys) rentav till Tre. Först vill jag dock se om det händer något med den omtalade felanmälan, så den inte bara ligger i Telias interna system som "Ärende #312DA8F, brådskande" utan att den faktiskt leder till svar och (framför allt) åtgärder.

 

Så här ser min tidsplan ut (om Telias representant inte har mer än "jag avvaktar svar, snälla var tålmodiga" att komma med):

 

Nästa vecka går jag in till min lokala Telia-butik och påtalar problemet. Jag hoppas, vid Grabthars hammare, att de känner till problemet så det inte blir en "ojdå, det har jag aldrig hört talas om"-reaktion. Efter att ha demonstrerat problemet för personalen, tänker jag fråga vad det finns för möjlighet att byta ut telefonen. Givetvis till synnerligen låg (helst ingen) kostnad. Går detta, kommer jag att göra det. Tråkigt med kostnader för Telia och kassering av en i övrigt fullt fungerande mobiltelefon, men...

 

Om jag inte kan byta ut telefonen, så kommer jag någon gång i början av februari att undersöka möjligheterna för att avsluta mitt abonnemang i förväg. I samband med detta byter jag operatör.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra skrivet Kiwi. Kunden framför allt, hoppas att detta motto även gäller hos Telia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En grej som jag har upptäckt på iPhonen, när jag går in på inställningar och sedan går in på operatörer så ser jag att 3G symbolen som ligger intill Telia loggan att den försvinner. När jag sedan går ut ur inställningarna så ser jag att symbolen fortfarande saknas men dyker upp efter ett par sekunder. Ni som har dessa 3G problem, kan ni kolla om ni har samma fenomen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta fenomen finns även hos mig, men jag tror det har att göra med att telefonen söker efter andra operatörer i nätet. Kan vara att 3G-funktionen inte fungerar då. Med andra ord är det naturligt.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kiwi, lämnade du in din iPhone till Telia?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kiwi, lämnade du in din iPhone till Telia?

 

Nej, jag väntar till fredag. Jag får ju ge vår Telia-kontakt här på forumet lite tid att snoka reda på något matnyttigt.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv så avvaktar jag tills 4.3 har släppts, löser det inte problemet så får jag helt enkelt lämna in iPhonen. Dock oroar jag mig lite att Anovo (Telias reperationsställe) inte kommer hitta några fel då problemet är väldigt sporadiskt och att jag får tillbaka den och får ev. betala någon avgift. Detta 3G problem är helt sjukt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt sjukt, milt sagt! Helt sjukt av Telia att inte fixat det, helt sjukt att man inte kan nergradera till en fungerande mjukvara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En ljusning på väg? Jag läste på Telias driftinfo sida att just i det område som jag bor och även jobbar i (sorgenfri området) har reducerad 3G hastighet och att data tjänster kan påverkas pga. service arbete. I morse så gick det som vanligt ordentligt trögt på 3G men nu tycker jag iPhonen svarar rätt kvickt jämfört med innan. Nu håller jag tummarna! :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Felanmälan är givetvis skickat vidare med hög prioritet och är sedan en tid tillbaka lyft ytterligare en nivå inom vår support.

 

Jag ringde precis till min 2nd line support för att få senaste info men de väntar i sin tur på information från kollegorna som ansvarar för terminaler. Kollegan jag pratade med skulle skicka en blänkare till ägaren av ärendet, vilket förhoppningsvis gör att vi får tag på mer information inom kort.

 

Med vänliga hälsningar

Thomas Lindmark

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Vi har haft kontakt med flera av era kunder som säger att de har ringt till telia och fått svar att allt är ok och att det inte finns nåt problem ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skrev tidigare att jag återställde telefonen som en ny enhet och att det löste problemet. Fel av mig. Luren uppför sig som innan.

Har lagt in 4.3 tack vare en trevlig piratsida. Kan tyvärr meddela att den versionen inte löser vårt problem. Exakt samma problem.

Det enda fina med den versionen är att man får HotSpot och kan dela med sig till andra.

 

Kämpa på Telia

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...