Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Endast nödsamtal trots återställning!

dmz

Recommended Posts

Hej

Har en ren iPhone 3GS, fungerade som vanligt för sisådär 2 timmar sedan. La den på laddning och gick och satte mig vid datorn, nu någon timme senare så blinkar det "Endast nödsamtal" på alla tänkbara språk, och en bild som visar att den vill att jag ska koppla i telefonen och starta iTunes.

56A49C958F5640049EB4DE5FED7CA914-500.jpg

Jag gjorde så, iTunes hittar inte heller telefonen utan rekommenderar att jag ska återställa den till fabriksinställningarna. Jag trycker OK. Den säkerhetskopierar mina filer och börjar återställningen. Efter ett tag så blippar den till och säger att återställningen är klar och frågar om jag vill återställa mina filer, jag trycker OK och 8 minuter senare så har jag "Endast nödsamtal" igen.

Jag har provat att stänga ner den under en period, jag har startat om den flera gånger, jag har hållt inne home och sleep tills den reset'ar och den ovan nämnda återställningen.

Någon som har en ide om vad som är fel och hur det går att lösa?

Testa följande:

1. När du återställt den, kopiera inte tillbaka dina filer utan testa först om det funkar då.

2. Återställ den via DFU-läge.

Den går att återställa.. och fungerar därmed som fabriksny. Betyder det att någon fil på nått sätt gör att den strular? Den enda fil jag tankat ner idag var från Appstore, någon pepparkaka som ska rymma från ugnen. Don't judge me :)

Hur som helst.. hur får jag tillbaka "min telefon"? Kan man gå tillbaka till senaste säkerhetskopian på nått sätt?

EDIT. Såg nu efter återställningen att jag kan välja att återställa den från dagens säkerhetskopia eller en som är gjord den 24/11. Men när jag gjorde den här processen tidigare så var det från den 24/11 jag återställde till. Och då fungerade det inte.

Fick igång telefonen genom att göra en andra återställning och valde dagens säkerhetskopia. Dock så försvann alla Apps förutom två(?), men alla foton och allt annat är kvar enligt mina tidigare inställningar....

Går de att få tillbaka eller måste jag sitta och tanka hem alla igen, provade med apps jag hade och jag får självklart tanka hem dem gratis igen, men sjukt segt att behöva sitta och tanka alla.

Hittade lösningen. Tack ändå.

Förstår dock fortfarande inte varför det strulade?

Nu har den dött igen, sen hoppa den igång automatiskt i morse då jag skulle ta med den till Telia, så jag orkade inte gå ner, men nu är det samma strul igen. Verkar nästan som om det är något signalfel eller om det är simkortet?

Någon som upplevt något likande och har en idé om vad felet är?

det kanske är glapp i simkortslådan...?

en kompis till mig fick problem när simkortet låg lite fel och kom åt saker den inte skulle komma åt.

Nu har den dött igen, sen hoppa den igång automatiskt i morse då jag skulle ta med den till Telia, så jag orkade inte gå ner, men nu är det samma strul igen. Verkar nästan som om det är något signalfel eller om det är simkortet?

Någon som upplevt något likande och har en idé om vad felet är?

Hade ett liknande fel på min 3Gs samma dag som jag hämtade ut den och då var jag in på Telia och böt simkortshållaren och sen dess har det fungerat utan problem.

ååh jag förstår inte icon_sad.gif Jag har en Iphone 3gs 4.1 som jag vill låsa upp. köpte den i Augusti men har inte kunnat använda den eftersom väntar på¨att få låsa upp den . Kan någon förklara för en oteknisk tjej hur man gör ??

iPhoneReservdelar.se

ååh jag förstår inte icon_sad.gif Jag har en Iphone 3gs 4.1 som jag vill låsa upp. köpte den i Augusti men har inte kunnat använda den eftersom väntar på¨att få låsa upp den . Kan någon förklara för en oteknisk tjej hur man gör ??

Kolla in följande länk så blir allt solklart

http://imedia.nu/redsn0w-0-9-6b5-fa-till-det-med-jailbreak-unlock/

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...