Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"iPod Photo" på applestore!!!!!!&#33


Jonatan

Rekommendera Poster

Första intrycket är positvt! 25 000 bilder påstrå de att man kan få in i iPoden!!!

 

Vilken upplösning och storlek räknar man på då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om det kan vara värt en extra tusenlapp för att få photomöjligheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men å andra sidan, vilket perfekt terrorvapen mot släkt o vänner. Plocka fram iPoden i tid och otid och visa barn o semesterbilder på deras tv tills dom kastar ut en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man har en digitalkamera med sig på sin långa jordenruntresa så är ju Ipodphoto perfekt att ha med sig!

Förutsatt att det går att föra över bilderna på et enkelt sätt...

 

 

Jag såg någonting om iTunes 4.7 men hittar inget i programuppdateraren?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iTunes 4.7 verkar bara lägga till syncfunktion för bilder...inget man behöver om man inte har bildpoden.....bättre batteritid dock. Upp till 15 timmar för musik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kung att man kan koppla den till projektor eller tv. :)

Priserna är 5195:- för 40 GB och 6195:- för 60 GB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite dyr kanske eller? Och lite tjock kanske? Men men... Man kan inte få allt. Men för samma peng kan man ju faktiskt få en smidig Digi (digitalkamera) med bildspelmöjlighet samt en ipod 20 GB. Och då kan man ju TA bra kort också. Men det är klart, då kan man ju inte få musiken till bildspelet ur samma manick. Och vem kan tänka sig att ha två manicker, när det senaste är att allt finns i en? Allt-i-ett är absolut inte bäst! Men visst, jag skulle ju inte tacka nej om någon gav mig en... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kung att man kan koppla den till projektor eller tv.  :)

Riktigt bra!

 

Är denna modell en mp3-spelare? Eller vad säger man?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första intrycket är positvt! 25 000 bilder påstrå de att man kan få in i iPoden!!!

 

Vilken upplösning och storlek räknar man på då?

Ja rennt instinktivt måste det ju vara 60 000/25 000 (minus någon bild för att ha en låt till bildspel... :P ) = 2,4 MB/bild = Hur många pixlar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPod photo når bara halvvägs. Foto funktionen är naturligtvis kul, likaså den större hårddisken och färgskärmen. Men fortfarande saknas videofunktionen som hade inneburit ett givet köp för min del.

 

Vet inte hur lyckat det är att visa bilder på tv'n. Många har försökt att göra detta till en hype grej tidigare utan någon större framgång, t.ex. Kodak photo CD, Sony Ericsson erbjuder tillbehör för att visa bilder från kameran i tv'n osv. Själv visar jag mycket hellre framkallade bilder.

 

U2 iPoden är kul för hardcore fansen. Snygga färger! :) För mig som tycker att U2 är ok, men inte mer, uteblir dock köpsuget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPod photo når bara halvvägs. Foto funktionen är naturligtvis kul, likaså den större hårddisken och färgskärmen. Men fortfarande saknas videofunktionen som hade inneburit ett givet köp för min del.

 

Vet inte hur lyckat det är att visa bilder på tv'n. Många har försökt att göra detta till en hype grej tidigare utan någon större framgång, t.ex. Kodak photo CD, Sony Ericsson erbjuder tillbehör för att visa bilder från kameran i tv'n osv. Själv visar jag mycket hellre framkallade bilder.

 

U2 iPoden är kul för hardcore fansen. Snygga färger!  :) För mig som tycker att U2 är ok, men inte mer, uteblir dock köpsuget.

Håller med! Men en video-funktion dröjer nog ett bra tag... Iaf om man vill koppla till TV. Kräver nog alldeles för mycket av manicken för att den ska kunna va så liten som en ipod...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men iPhoto är fortfarande Mac only. Skönt att få ha den kvar exklusivt för Mac. PC användare får köra Adobe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså det är ju jättefräscht med färgskärm. Skulle jag gärna ha. Ganska läckert att den visar album-art o så när man spelar låtar. MEN, jag har MYCKET hellre en iPod som är så tunn som min iPod 20 GB och med den batteritiden, än att kompromissa med antingen sämre batteritid eller (som nu blev fallet) en tjockare iPod!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men iPhoto är fortfarande Mac only. Skönt att få ha den kvar exklusivt för Mac. PC användare får köra Adobe.

Va det inte snack om att iPhoto skulle komma till windows,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar färgskärmen, den och de nya menyerna känns mer mac och osx än den gamla. :tummeupp:

 

Undrar när Apple stoppar in en färgskärm i mini... Innan dess blir det ingen ny iPod för mig... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En miss att det inte går att tanka över bilder direkt från kameran. Det vore toppen att ha den som extra lagringsenhet för bilder vid resor och slippa släpa med sig en dator. Varför kan aldrig apple ta steget fullt Ut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...